رییس سازمان حج و زیارت:

145 دستگاه اتوبوس در مکه به 41 هزار حجاج ایرانی خدمات می دهند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: هم اکنون با وجود کاهش جمعیت حجاج در مکه، همچنان بالغ بر 41 هزار نفر از حجاج ما در این شهر اقامت دارند و ناوگان اتوبوسی تدارک شده متشکل از 145 دستگاه اتوبوس با جدیت در مسیر هتلها و مسجدالحرام خدمات می دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آقای علی رضا رشیدیان روز شنبه در حاشیه بازدید از ایستگاههای حمل و نقل درون شهری مکه مکرمه ویژه حجاج ایرانی، با قدردانی از تلاش های انجام شده در این حوزه، افزود: ارائه خدمات مختلف از جمله حمل و نقل تا حضور آخرین زائر ادامه می یابد.
وی عنوان کرد: حمل و نقل درون شهری (تردد در مسیر هتلها و مسجدالحرام و بالعکس) یکی از مهمترین موضوعاتی است که بعد از اسکان زائران، حائز اهمیت است که در این رابطه ما در قالب سیستم حمل و نقل درون شهری خدمات مناسبی را در ۱۹ ایستگاه ارائه کرده ایم.
رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در زمان حاضر ۱۴۵ دستگاه اتوبوس به کار جابجایی زائران می پردازند که ۱۶۶ هزار و ۴۴۰ فرصت جابجایی را برای زائران ما بوجود می آورند.
رشیدیان افزود: از ابتدای ایام حج تا کنون بالغ بر شش میلیون فرصت جابجایی فراهم شده که این خدمات همچنان توسط سیستم حمل و نقل درون شهری و خادمان حجاج ادامه دارد.
وی به خدمات ویژه ای که امسال در سیستم حمل و نقل درون شهری ارائه می شود، اشاره و اظهار کرد: امسال کاروان‌هایی که تمایل به عمره مفرده داشتند، از خدمات ویژه حمل و نقل درون شهری استفاده کرده اند و زائران به وسیله این سیستم و برای محرم شدن به مسجد تنعیم و سپس به حرم اعزام شده اند که این خدمات نیز توسط حمل و نقل درون شهری و خادمان حجاج انجام گرفته است.
رئیس سازمان حج و زیارت از تمامی فعالان و زحمتکشان حمل و نقل درون شهری که با سعه صدر و آفتاب داغ مکه به خدمات رسانی پرداخته اند، تشکر و قدردانی کرد.




نظرات کاربران