زائران 135 کاروان با 460 اتوبوس به زیارت دوره در مدینه رفتند زائران 135 کاروان با 460 اتوبوس به زیارت دوره در مدینه رفتند زائران 135 کاروان با 460 اتوبوس به زیارت دوره در مدینه رفتند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زائران 135 کاروان با 460 اتوبوس به زیارت دوره در مدینه رفتند زائران 135 کاروان با 460 اتوبوس به زیارت دوره در مدینه رفتند زائران 135 کاروان با 460 اتوبوس به زیارت دوره در مدینه رفتند زائران 135 کاروان با 460 اتوبوس به زیارت دوره در مدینه رفتند زائران 135 کاروان با 460 اتوبوس به زیارت دوره در مدینه رفتند

زائران 135 کاروان با 460 اتوبوس به زیارت دوره در مدینه رفتند

در آخرین جلسه شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سلزمان حج وزیارت در مدینه اعلام شد زائران 135 کاروان با 460 دستگاه اتوبوس به زیارت دوره رفته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آخرین جلسه شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت در مدینه منوره با حضور آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری جانشین سرپرست حجاج ایرانی و ناصر حویزاوی رئیس ستاد مدینه منوره و عوامل و دست اندرکاران حج برگزار شد.


در ابتدای این جلسه جانشین سرپرست حجاج ایرانی روایتی در مورد مدارا کردن با مردم از پیامبر اکرم (ص) نقل کرد و اظهار داشت: «سازگارى و مدارا با مردم نصف ایمان است و نرمى با آنها نصف زندگى است» کسی که با مردم مدارا می کند نیمی از ایمان را دارد. مدارا کردن به این معناست که اگر انسان از سمت افراد اذیت‌ شد تحمل کند و طبق بخش دوم روایت حتی با وجود بدی و اذیتی که شده است به آنها محبت کند.


در ادامه این نشست رئیس ستاد مدینه از وضعیت اسکان و خدمات ارائه شده به زائران بیت الله الحرام در شهر پیامبر گزارش داد و گفت: در حال حاضر فرآیند ورود، خروج و اسکان زائران خوب گزارش شده است. طبق آمار امروز (سوم شهریور) 9329 زائر در قالب ۶۶ کاروان در مدینه حضور دارند و ۱۳۵ کاروان با ۴۶۰ دستگاه اتوبوس به زیارت دوره رفته‌اند.


در ادامه این جلسه مسئولان بخش‌های فرهنگی، اهل سنت، پشتیبانی، بین الملل و بازرسی  گزارش‌های خود را ارائه و پیشنهاداتی مطرح کردند.


براین اساس یکی از اقدامات انجام شده طراحی صفحه اینترنتی برای زائرانی است که هنگام بازگشت می‌توانند نظرات خود را در رابطه با موضوعات مختلف در سامانه «سامفا» با رمز عبوری که دریافت میکنند ثبت نمایند.


از دیگر مسائل مطرح شده وضعیت بهداشت هتل‌ها و خدمات درمانی بود که گفته شد هیچ بیمار ایرانی در بیمارستان‌های سعودی در مدینه بستری نیست.


در پایان نیز آیت الله حسینی بوشهری ضمن تقدیر و تشکر از تمامی عوامل ستادی حج و مسئولان بعثه مقام معظم رهبری که در طول این ایام تلاش کردند بهترین خدمات به زائران ارائه شود، گفت: خدمت به زائران رسول اکرم دارای اجر و پاداش است و ان شاءلله با دست پر به میهن باز گردید و پرونده درخشانی در حج ۹۸ برای شما ثبت شود.


جانشین سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: کمیته هایی که تشکیل می شود به صورت جدی به ارزیابی و آسیب شناسی مسائل حجاج بپردازند و پیشنهادات را با دقت بررسی، کالبد شکافی و واکاوی کنند تا برای سال های آینده در حد مقدورات و تا جایی که شرایط اجازه می‌دهد خدمات بهتری در بخش‌های مختلف ارائه شود.




نظرات کاربران