مقایسه رسالت روحانیان و مداحان با جبرئیل امین مقایسه رسالت روحانیان و مداحان با جبرئیل امین مقایسه رسالت روحانیان و مداحان با جبرئیل امین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مقایسه رسالت روحانیان و مداحان با جبرئیل امین مقایسه رسالت روحانیان و مداحان با جبرئیل امین مقایسه رسالت روحانیان و مداحان با جبرئیل امین مقایسه رسالت روحانیان و مداحان با جبرئیل امین مقایسه رسالت روحانیان و مداحان با جبرئیل امین

مقایسه رسالت روحانیان و مداحان با جبرئیل امین

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با بیان اینکه جبرئیل امین(ع) فرشته علم و ابلاغ وحی الهی است، به مقایسه رسالت روحانیان و مداحان کاروان های زیارتی با این فرشته مقرب درگاه الهی پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت الاسلام سیدمحمد هژبری در جلسه توجیهی روحانیان و مداحان عتبات عالیات از روحانیان و مداحان به عنوان مبلغان و ذاکران اهل بیت(ع) نام برد و اظهار داشت: روحانیان و مداحان کاروان ها برادران جبرئیل امین هستند.


وی در توضیح اینکه چرا روحانیان و مداحان برادران جبرئیل امین هستند، گفت: در بـیـن مـلائکـه الله، چهار ملک جـبـرئیـل، مـیـکـائیـل، اسـرافـیـل و عـزرائیـل در پیشگاه الهی قرب خاصی دارند و در لسان حکما و فلاسفه از آن‌ها تعبیر به رئوس ملائکه می‌شود.  


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا افزود: جـبـرئیـل فـرشـتـه عـلم، مـیـکـائیـل فـرشـتـه ارزاق، اسـرافـیـل فـرشته زنده گردانیدن و عزرائیل فرشته میراندن است.


وی با بیان اینکه روحانیان و مداحان همکار جبرئیل هستند و باید در انجام رسالت خود جبرئیل وار حرکت کنند، خاطرنشان کرد: وقتی انسان هم رنگ فرشته ای مانند جبرئیل شود، یک مقدار از مشکلات او بلکه همه مشکلاتش حل می شود.


حجت الاسلام هژبری با اشاره به شرایط اقتصادی طلاب، افزود: هرگز یک روحانی نباید از شرایط بد اقتصادی زندگی اش غمگین باشد چراکه او سالار عالم است و اینگونه می تواند هم رنگ انبیای الهی شود، چراکه انبیای الهی دستشان از ثروت دنیوی خالی بود.


 


 


 


| شناسه مطلب: 96133




کربلا روحانی مداح



مطالب مرتبط

نظرات کاربران