زیارت  جناب حر نماد انقلاب درون و پذیرش توبه است زیارت  جناب حر نماد انقلاب درون و پذیرش توبه است زیارت  جناب حر نماد انقلاب درون و پذیرش توبه است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زیارت  جناب حر نماد انقلاب درون و پذیرش توبه است زیارت  جناب حر نماد انقلاب درون و پذیرش توبه است زیارت  جناب حر نماد انقلاب درون و پذیرش توبه است زیارت  جناب حر نماد انقلاب درون و پذیرش توبه است زیارت  جناب حر نماد انقلاب درون و پذیرش توبه است

زیارت جناب حر نماد انقلاب درون و پذیرش توبه است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در عراق با اشاره به چرایی حضور حر در سپاه دشمن و چگونگی بازگشت و توبه وی گفت: زیارت جناب حر نماد انقلاب درون و بازگشت به خویشتن و پذیرش توبه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با حضور در مرقد مطهر حربن یزید ریاحی در کربلا از نزدیک در جریان کیفیت برگزاری برنامه روایتگری مرقد جناب حر قرار گرفت.


وی در این برنامه که ویژه کاروان های دانشجویی عتبات برگزار می شود، با اشاره به شخصیت حر،  زیارت آن جناب را  نماد انقلاب درون و تغییر و تحول و بازگشت به خویشتن دانست و گفت: مهم ترین درس از زیارت حر توبه و باز گشت به خویشتن است.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق  با اشاره به شجاعت ‌حر اظهار داشت: ما باید به هرگونه تقصیر و قصورهای خود نزد خدا اعتراف کنیم و تقاضای بخشش نماییم و شمر نفس خود را از بین ببریم و در تمام‌ حالات، مراقب نفس خود باشیم.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با بیان اینکه حر نماد توبه و نماد پذیرش آن است، خاطرنشان کرد: کسانی که به زیارت مرقد حر می آیند باید اهل تأمل و تفکر باشند و درباره حوادثی که در کربلا رخ داده است اندیشه کنند و از آن درس بگیرند.


وی ماجرای «شمر» را که 16 مرتبه با پای پیاده به حج رفته بود و در سپاه امام علی(ع) جزو فرماندهان محسوب می شد، درس آموز دانست و گفت: وقتی در جنگ صفین قرآن ها را بر سر نیزه کردند، شمر تفکر نکرد و دچار کج فهمی شد و در جلگه خوارج رفت.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با بیان اینکه ما هر روز و هر ساعت بر سر دوراهی هستیم و باید مسیرمان را مانند حر به درستی انتخاب کنیم، دانشجویان را به اندیشه و تفکر در سفر زیارتی عتبات و استفاده از فرصت های بی نظیر آن دعوت کرد.


وی بازگشت به خویشتن و تأمل در خود را ارمغان سفر زیارتی کربلا برشمرد و خاطرنشان کرد: در کنار دانشی که کسب می کنیم، باید بصیرت و بینش خود را نیز ارتقاء دهیم و مجموعه دانش، بصیرت و بینش را مداوم پیمایش و به آن عمل کنیم.


گفتنی است، برنامه روایتگری مرقد جناب حر از سوی دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، یک روز در میان ویژه کاروان های دانشجویی عتبات در مرقد ایشان برگزار می شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران