دو بانوی فعال حقوق بشر در نیجریه با سرپرست حجاج ایرانی دیدار کردند دو بانوی فعال حقوق بشر در نیجریه با سرپرست حجاج ایرانی دیدار کردند دو بانوی فعال حقوق بشر در نیجریه با سرپرست حجاج ایرانی دیدار کردند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دو بانوی فعال حقوق بشر در نیجریه با سرپرست حجاج ایرانی دیدار کردند دو بانوی فعال حقوق بشر در نیجریه با سرپرست حجاج ایرانی دیدار کردند دو بانوی فعال حقوق بشر در نیجریه با سرپرست حجاج ایرانی دیدار کردند دو بانوی فعال حقوق بشر در نیجریه با سرپرست حجاج ایرانی دیدار کردند دو بانوی فعال حقوق بشر در نیجریه با سرپرست حجاج ایرانی دیدار کردند

دو بانوی فعال حقوق بشر در نیجریه با سرپرست حجاج ایرانی دیدار کردند

دو بانوی فعال در امور حقوق بشر در نیجریه با حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این دیدار که در محل بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین نواب از شیخ زکزاکی به عنوان یک شخصیت فوق العاده و موثر در جامعه اسلامی نیجریه یاد کرد.


وی گفت: ما امیدواریم از فشارها علیه شیخ زکزاکی کاسته شده و او بتواند سلامتی و بهبودی خود را زودتر حاصل کند.


 خانم «امینه محمد» خواهرزاده شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه در این نشست، گزارشی کوتاه از وضعیت جسمی و روند درمانی وی ارایه کرد.


وی همچنین از نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواست به عنوان مدافع حقوق بشر، شیخ زکزاکی را برای درمان به ایران منتقل کنند.


گفتنی است، شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه از چهار سال پیش تاکنون توسط دولت این کشور در زندان بسر می برد، در حالی که دیوان عالی نیجریه در سال 2016 حکم آزادی او و همسرش را صادر کرده است.


شیخ زکزاکی 66 ساله که به دلیل شکنجه ها و شرایط زندان شرایط جسمی مناسبی ندارد، اخیرا برای درمان به هند سفر کرده بود اما به دلیل نارضایتی از روند ارایه خدمات پزشکی در این کشور که آن را ناشی از فشارهای دولت نیجریه خواند، حدود یک هفته پیش به کشورش بازگشت.


شیخ زکزاکی و همسرش به محض بازگشت از هند در فرودگاه ابوجا پایتخت نیجریه بازداشت شدند و این امر خشم و اعتراض گسترده هواداران او را برانگیخته است.




نظرات کاربران