سرپرست حجاج ایرانی: مدت اقامت حاجیان ایرانی در مدینه برای حج آینده افزایش می یابد سرپرست حجاج ایرانی: مدت اقامت حاجیان ایرانی در مدینه برای حج آینده افزایش می یابد سرپرست حجاج ایرانی: مدت اقامت حاجیان ایرانی در مدینه برای حج آینده افزایش می یابد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سرپرست حجاج ایرانی: مدت اقامت حاجیان ایرانی در مدینه برای حج آینده افزایش می یابد سرپرست حجاج ایرانی: مدت اقامت حاجیان ایرانی در مدینه برای حج آینده افزایش می یابد سرپرست حجاج ایرانی: مدت اقامت حاجیان ایرانی در مدینه برای حج آینده افزایش می یابد سرپرست حجاج ایرانی: مدت اقامت حاجیان ایرانی در مدینه برای حج آینده افزایش می یابد سرپرست حجاج ایرانی: مدت اقامت حاجیان ایرانی در مدینه برای حج آینده افزایش می یابد

سرپرست حجاج ایرانی: مدت اقامت حاجیان ایرانی در مدینه برای حج آینده افزایش می یابد

سرپرست حجاج ایرانی از برنامه ریزی برای افزایش مدت حضور زائران ایرانی حج تمتع در مدینه منوره در سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» یکشنبه شب در جریان بازدید از بخشهای مختلف ستاد حج و زیارت در مکه مکرمه گفت: باید تلاش کنیم مدت اقامت زائران ایرانی در شهر پیامبر برای سال آینده افزایش یابد تا آنان فرصت بهره‌مندی معنوی بیشتری از حضور در این شهر داشته باشند.


مسئول بعثه مقام معظم رهبری به درخواست زائران امسال نسبت به افزایش مدت حضور در مدینه اشاره و تاکید کرد باید برای حل این مسئله تدبیری بیندیشیم.


حجاج ایرانی مدینه قبل در سال جاری، مدت پنج شب و شش روز و حاجیان مدینه بعد، چهار شب و پنج روز در شهر پیامبر اقامت می کنند.


حجت الاسلام والمسلمین نواب در جریان این بازدید از بخشهای مختلف ستاد حج و زیارت دیدن کرد و از خدمات و تلاشهای مسئولان و کارکنان آن برای خدمت رسانی به حجاج ایرانی در سال جاری تقدیر به عمل آورد.


آقای علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت نیز درباره دلیل محدویت حضور زائران در مدینه منوره گفت: به دلیل محدودبودن هتلهای منطقه مرکزی شهر مدینه، کمبود ظرفیت رستورانها و سالن های اجتماعات آنها و نیز قدیمی شدن برخی هتلها تنها راهکار افزایش مدت اقامت حاجیان ایرانی در این شهر استفاده از هتلهای خارج حلقه مرکزی شهر پیامبر است.


وی افزود: این موضوع در دستور کار سازمان حج و زیارت قرار گرفته است و امیدواریم سال آینده بتوانیم مدت اقامت حجاج را در این شهر دست  کم به 6 روز برسانیم.


آقای رشیدیان در جریان این بازدید، ضمن تشریح فعالیت بخشهای مختلف ستاد حج و زیارت، نوآوری ها و هوشمندسازی را که در بخشهای مختلف خدمات رسانی به حجاج در سال جاری انجام شده است، تشریح کرد.


 


وی گفت:  تا پایان امشب شمار حجاجی که به کشور بازگشته اند، به 37 هزار و 627 نفر می رسد که معادل 42 و نیم درصد کل حجاج ایرانی است. این تعداد با 155 پرواز به کشور انتقال یافته اند.


 آقای «اکبر رضایی» رییس ستاد مکه مکرمه نیز با بیان اینکه کارکنان این ستاد از 15 تیرماه گذشته در حال خدمت رسانی به حاجیان هستند، تاکید کرد که این خدمات تا زمان اعزام آخرین کاروانهای ایرانی در 17 شهریور با قوت ادامه خواهد یافت.


نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی همچنین با حضور در دفتر نمایندگی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) که امسال کار جابجایی حجاج را بر عهده دارد، از عملکرد آنها در انتقال منظم و برنامه ریزی شده حجاج ابراز خرسندی کرد و به همه مدیران و کارکنان ایران ایر خداقوت گفت.


در این دیدار، مقرر شد ظرفیتهای خالی هواپیماها در هر پرواز به حجاجی که به دلایل کاری، جسمی یا خانوادگی درخواست تسریع در بازگشت به کشور را دارند، اختصاص یابد.


کاپیتان « حسن قاسمی» قائم مقام مدیرعامل ایران ایر نیز که در مکه مستقر است، با ارایه توضیحاتی در این زمینه اطمینان داد که ظرفیت مناسبی برای تسریع در بازگشت حجاج وجود دارد.


بخش کنسولی وزارت امور خارجه گزارشی از اقدامات خود در حج تمتع امسال ارائه کرد و از جمله گفت که در سال جاری، هیچ زائری که به صورت بلندمدت در عربستان سعودی بازداشت شده باشد، نداشته ایم.


دکتر «جواد شیخ زاده»بازرس هیات پزشکی نیز گفت که در حال حاضر11 زائر در بیمارستانهای سعودی و 17 نفر نیز در بیمارستان حجاج ایرانی در مکه مکرمه بستری هستند. تا فردا 12 بیمار بستری به کشور انتقال می یابند.


در جریان این بازدید، شمار زائران متوفی در حج تمتع سال جاری تاکنون 14 نفر اعلام شد که نسبت به سال گذشته سه نفر افزایش نشان می دهد.


 


بالابودن میانگین سن زائران و طولانی تر شدن مدت اقامت حجاج از جمله دلایل این مساله عنوان شده است.




نظرات کاربران