حجاج ایرانی: 

هرچه در حج دیدیم جمال و زیبایی بود حجاج ایرانی: 

هرچه در حج دیدیم جمال و زیبایی بود حجاج ایرانی: 

هرچه در حج دیدیم جمال و زیبایی بود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجاج ایرانی: 

هرچه در حج دیدیم جمال و زیبایی بود حجاج ایرانی: 

هرچه در حج دیدیم جمال و زیبایی بود حجاج ایرانی: 

هرچه در حج دیدیم جمال و زیبایی بود حجاج ایرانی: 

هرچه در حج دیدیم جمال و زیبایی بود حجاج ایرانی: 

هرچه در حج دیدیم جمال و زیبایی بود
حجاج ایرانی:

هرچه در حج دیدیم جمال و زیبایی بود

شماری از حجاج ایرانی امروز دوشنبه در جریان بازدید مسئول بعثه مقام معظم رهبری تاکید کردند که هر آنچه در ایام برگزاری حج دیدند، همه اش جمال و زییایی بوده و با خاطراتی خوش به ایران می روند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، این مطلب را چندتن از اعضای یک کاروان خراسانی مقیم هتل «جدوی صدقی ب» مکه مکرمه بیان کردند که در حال ترک هتل و بازگشت به مشهد مقدس از طریق فرودگاه بین المللی جده بودند.


حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی هنگام ورود به هتل جدوی صدوقی به منظور سرکشی از آن و بازدید با زائران ایرانی، با اعضای این کاروان 160 نفره از مشهد روبرو شد و ضمن زیارت قبول به آنها گفت که چنانچه مساله یا مشکلی داشته اند، مطرح کنند تا برای دوره های آینده برطرف شود.


همه اعضای کاروان با شادمانی گفتند که « خیلی ممنون». همه چیز برای ما خوب بود و با خاطراتی خوش از مکه مکرمه به کشور می رویم.


یک نفر هم در میان جمع برای سلامتی و سربلندی روزافزون نظام جمهوری اسلامی و مسئولان آن دعا کرد و بقیه آمین گفتند.


یک زائر مرد هم به نماینده ولی فقیه گفت:« حاج آقا، ما به مدیران خوب ایرانی این هتل قول داده ایم برای تشکر از زحماتشان، برای آنها دو رکعت نماز در حرم امام رضا (ع) بخوانیم و روی قول خودمان هستیم.»


یک زائر زن هم از این کاروان خود را به نماینده ولی فقیه رساند و از او خواست یک قطعه اسکناس ایرانی به منظور تبرک هدیه کند؛ درخواستی غافلگیر کننده که تاکنون در جریان هیچیک از بازدیدهای مسئول بعثه مقام معظم رهبری از هتلها مطرح نشده بود. با این حال، او به هدفش رسید.


گرفتن عکسهای متعدد یادگاری زائران با نماینده ولی فقیه هم بخش دیگری از این بازدید بود که صحنه های آن هر روز در هتل ها تکرار می شود.


در این هتل به مدیریت «محمدحسین درانی»، 12 کاروان مستقر بودند که تاکنون 6 کاروان آن به کشور بازگشته اند که با احتساب کاروانهای هتل همسایه آن یعنی «جدوی صدقی آ» با مدیریت «مسعود آروین»، شمار کاروانهای هر دو به 24 کاروان می رسد هرچند از هتل اخیر تاکنون 7 کاروان به کشور برگشته اند.


آقای «علی رضا رشیدیان» رییس سازمان حج و زیارت نیز در این بازدید نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی را همراهی می کرد.


حجت الاسلام والمسلمین نواب پس از آن در رستوران برادران حضور یافت که مشغول صرف «کوفته تبریزی» به عنوان ناهار روز بودند. همه آنها از وضعیت خویش ابراز رضایت کرده و برای مسئولان حج صلوات فرستادند.


وقتی نماینده ولی فقیه از آنها خواست نظرات خود را برای برنامه ریزی در حج سال آینده مطرح کنند، یک نفر از وضعیت پزشکی آن گلایه کرده و گفت که سرنگ  موردنیاز آنها موجود نبوده است. یک نفر نیز از کمبود پرستار در محل گلایه کرد.


خواهران نیز گفتند که همه چیز عالی بوده است.


نماینده ولی فقیه پس از آن در درمانگاه هتل حضور یافت؛ جایی که خانم دکتر قوشخانه ای در حال مداوای چند بیمار زن بود. پزشک هتل در باره کمبود دارو که برخی زائران نسبت به آن معترض بودند، گفت که داروهای موجود در مطب، داروهای عمومی است و بطور طبیعی، داروهای تخصصی برخی بیماریها در اینجا وجود ندارد.


یکی از مدیران کاروانها در این هتل از عملکرد پزشک تایید کننده استطاعت جسمی برخی از بیماران فاقد استطاعت جسمی برای اعزام به حج در سال جاری انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به این وضعیت شد؛ موضوعی که نماینده ولی فقیه پس از ارایه توضیحاتی مبسوط در این زمینه، دستور پیگیری آن را صادر کرد.


پس از آن، مسئول بعثه مقام معظم رهبری و رییس سازمان حج و زیارت از هتل جدوی صدقی آ بازدید کردند. استقبال گرمی در ورودی هتل از هیات به عمل آمد.


یک خانم ایرانی به نام «عزیزی» مقیم فرانسه نیز که از پاریس به مکه آمده و به زائران ایرانی در این هتل خدمت می کرد، در جریان بازدید از رستورانها به نماینده ولی فقیه معرفی شد. حجت الاسلام والمسلمین نواب از تلاشهای وی تشکر کرد.


معرفی یک خانم مسن و حدودا 70 ساله به نام «صدیقه موسیوند» از استان همدان که با عصا و کمری خمیده، تمام اعمال حج را به صورت پیاده و بدون استفاده از ویلچر انجام داده است، از دیگر جلوه های ویژه این بازدید بود.


در این میان، انتقاد شدید از افت ارزش ریال ایران در برابر ارزهای خارجی دلیل اعتراض برخی از زائران در جریان بازدید از هتل جدوی صدقی آ بود.


یکی از آنها با لهجه مشهدی گفت: «چانه زدن های برخی زائران ایرانی بر سر یک ریال یا دو ریال با فروشندگان سعودی مایه خجالت و شرمساری ما شده است. چرا مسئولان برای این وضعیت و ارتقای ارزش پول ایران کاری نمی کنند؟!»


تشکر از مدیران و خدمه هتل، انتقاد از کندی در حرکت اتوبوسها از هتل به سوی مسجدالحرام، نارضایتی از وضعیت بیتوته ایرانیان در چادرهای سرزمین منا و طرح چند سوال شرعی از دیگر موضوعات مطرح شده با نماینده ولی فقیه در جریان این بازدید بود.


حجت الاسلام والمسلمین نواب پیش از بازدید از هتلها، نماز جماعت خویش را در صفوف دیگر مسلمانان در مسجد فقیه در خیابان عزیزیه مکه اقامه کرد.


پس از نماز جمع زیادی از نمازگزاران بویژه ایرانیان خوشحال از دیدن نماینده ولی فقیه گرد او جمع شده و شروع به احوالپرسی و خوشامدگویی کردند. عده ای نیز دیدگاههای خود را در باره مسائل کاروانها با نماینده ولی فقیه در میان گذاشتند.


یکی از نمازگزاران گفت: دیدن نماینده ولی فقیه در میان مردم در نمازهای جماعت ظهر مساجد باعث قوت قلب و دلگرمی همه ما شده است. چنین اقدامی در سالهای گذشته کمتر سابقه داشت.


آقای نواب نیز توضیح داد: ما مردم خوبی داریم و باید همه جا قدردان آنها باشیم.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران