مسائل عالمانه تبیین شود تا مردم دچار شبهه نشوند مسائل عالمانه تبیین شود تا مردم دچار شبهه نشوند مسائل عالمانه تبیین شود تا مردم دچار شبهه نشوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مسائل عالمانه تبیین شود تا مردم دچار شبهه نشوند مسائل عالمانه تبیین شود تا مردم دچار شبهه نشوند مسائل عالمانه تبیین شود تا مردم دچار شبهه نشوند مسائل عالمانه تبیین شود تا مردم دچار شبهه نشوند مسائل عالمانه تبیین شود تا مردم دچار شبهه نشوند

مسائل عالمانه تبیین شود تا مردم دچار شبهه نشوند

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق از روحانیان و مداحان کاروان های زیارتی خواست مراقب باشند مسائلی را که سبب ایجاد شبهه در زائران می شود، مطرح نکنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از نجف اشرف، حجت الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با حضور در جمع روحانیون و مداحان عتبات در شهر مقدس نجف بر ضرورت توسعه و گسترش برنامه های فرهنگی تأکید کرد.


وی با بیان اینکه هر نوع نوآوری در برنامه های فرهنگی عتبات مرهون پیشنهادات و نظرات کارساز روحانیان و مداحان کاروان ها است، از آنان خواست که پیشنهادات و نقطه نظرات خود را برای توسعه و گسترش فعالیت های فرهنگی ارائه دهند.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق از روحانیان و مداحان کاروان های زیارتی عتبات عالیات، خواست که مراقب باشند مسائلی که سبب ایجاد شبهه برای زائران می شود، مطرح نکنند.


وی با بیان اینکه براساس روایتی هرکس مسئله شرعی را اشتباه بگوید و مردم بشنوند و به آن عمل کنند، گوینده باید مردم را هر جا که هستند یافته و صحیح مسئله را بیان کند، خاطرنشان کرد: مسائل باید عالمانه تبیین شود تا مردم دچار شبهه نشوند.


حجت الاسلام نجفی روحانی با اشاره به آیه «ادعونی استجب لکم»، گفت: از ناحیه خداوند مانعی وجود ندارد چون هم عالم، هم قادر و هم بخشنده است، مشکل در نحوه ادعونی است و ما باید ادعونی را برای مردم تبیین کنیم و شرح دهیم.


وی متذکر شد: دعا کردن سه  مرتبه دارد؛ دعا با زبان قال، دیگری زبان حال و سوم زبان استعداد است و دعا با زبان استعداد مستجاب می شود و صرف دعا با زبان یا با حال دعا کردن، علت تامه برای استجابت کافی نیست، بلکه باید با زبان استعداد هم ‌دعا شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران