تشرف جمعی از زائران فرانسوی به حرم مطهر رضوی

جمعی از زائران مسلمان کشور فرانسه در قالب کاروان 30 نفره به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، این زائران که با هماهنگی مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی به حرم مطهر رضوی مشرف شده بودند از ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی که برای آنان تدارک دیده شده بود بهره‌مند شدند. 
نازنی بونو؛ استاد دانشگاه و پژوهش‌گر فرانسوی در حاشیه بازدیدی از اماکن متبرکه تصریح کرد: ششمین بار است که به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوم و به خاطر انس و الفتی که با این شهر و بارگاه دارم اینجا را زادگاه خود می‌پندارم.
وی بیان کرد: خوشبختانه لطف حضرت رضا(ع) همیشه شامل حال من بوده و هر زمان احساس دلتنگی می‌کنم دلم را راهی این بارگاه می‌کنم و از راه دور سلام می‌دهم. 
این بانوی فرانسوی افزود: تنها توسل به ائمه اطهار(ع) مشکل‌گشای گرفتاری‌ها است و شیعه واقعی هر کجا که باشد به این حضرات عشق و ارادت خود را ابراز می‌کند. 
نازنی بونو ادامه داد: اینکه توفیق زیارت نصیبم می‌شود، نشان می‌دهد چقدر حضرت رضا(ع) نسبت به من ارادت دارند و صدای من را می‌شنوند. بدون شک این علاقه یک مسیر دو طرفه است و هر چقدر که با آن‌ها در ارتباط باشیم و از این رابطه لذت ببریم، دوستی‌مان نیز عمیق‌تر می‌شود. 
این زائر فرانسوی ابراز کرد: این امام رضاست که همیشه ما را دعوت می‌کند و زمانی که به مشهد می‌آیم با تمام خستگی ابتدا راهی حرم می‌شوم. وقتی اینجا هستم خستگی برایم معنا ندارد و احساس امنیت، شادی و راحتی می‌کنم.
وی اضافه کرد: بعد از مشهد مقدس عازم کربلای معلی هستیم و آرزو می‌کنم این سفر تنها یک سفر زیارتی نباشد بلکه زمینه‌ساز تحولی عمیق باشد تا منجر به شناخت بیشتر خداوند شود. 
گفتنی است؛ این گروه ضمن بازدید از موزه مرکزی آستان قدس رضوی و تور حرم‌گردی میهمان خوان متبرک حضرت رضا(ع) شدند و هدایای متبرک و معنوی نیز از سوی آستان قدس رضوی به آنان اهدا شد.


 


منبع: سایت آستان قدس رضوی




مطالب مرتبط

نظرات کاربران