عقد تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت‌های‌ علمی آستان قدس رضوی و عتبه عباسیه

طی دیدار هیئت عتبه عباسیه با معاون علمی آستان قدس رضوی، تفاهم‌نامه مشترکی بین معاونت‌‌های علمی آستان قدس رضوی و عتبه عباسیه منعقد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، این تفاهم‌نامه مشترک طی مراسمی با حضور محمد مهدی‌نژاد نوری معاون علمی آستان قدس رضوی، نورس الدهان رئیس دانشگاه الکفیل عراق، محمد حسن جابر معاون علمی عتبه عباسیه، مرتضی رجوعی رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، حسن خرقانی معاون پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی و حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در دفتر معاونت علمی آستان قدس رضوی به امضا رسید.


همکاری دو جانبه و تبادل اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و کارشناسان در حوزه دانشگاهی، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با سرمایه‌گذاری یک یا دو طرفه یا با استفاده از سرمایه‌گذاری‌های دولتی و بخش خصوصی، برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی، سمینار، کنفرانس علمی مشترک یا شیوه‌های دیگر تبادل دانش و.. از محورهای این تفاهم نامه بود.
همچنین تبادل افراد خبره و برنامه‌های علمی مورد علاقه طرفین، همکاری در زمینه مطالعه، طراحی و ایجاد پارک های علم و فناوری، همکاری در زمینه شناسایی، تبیین و کاربرد انواع علوم و فناوری های نرم و به طور خاص فناوری عظیم اربعین حسینی و استقبال از دیگر تلاش‌ها در راستای منافع مشترک طرفین را می‌توان از دیگر محورهای این تفاهم نامه مشترک برشمرد.
آشنایی با دستاوردهای علمی و پژوهشی آستان قدس رضوی یکی از دستاوردهای این نشست بود، همچنین در این جلسه پیرامون همکاری¬های علمی و پژوهشی آستان قدس رضوی و عتبه مقدس عباسیه بحث و گفت‌وگو شد.
با توجه به اینکه هر دو حوزه دانشگاه الکفیل و دانشگاه‌های زیر مجموعه آستان قدس رضوی دانشگاه‌های ماموریت گرا هستند و در رابطه با نیازهای آستان‎های مقدس همکاری می‌کنند، زمینه همکاری¬های مشترکی بین این دو نهاد وجود داشت؛ به همین منظور تبادل تجربیاتی نیز بین این دو نهاد علمی- آموزشی صورت گرفت که از جمله آنها در رابطه با آموزش کارکنان اماکن متبرکه و مدیریت زائران و مجاوران در ایام مناسبتی بحث و گفت‌وگو شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران