بررسی همکاری های جدید دانشگاه امام رضا(ع) و دانشگاه‌‌های عراق بررسی همکاری های جدید دانشگاه امام رضا(ع) و دانشگاه‌‌های عراق بررسی همکاری های جدید دانشگاه امام رضا(ع) و دانشگاه‌‌های عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بررسی همکاری های جدید دانشگاه امام رضا(ع) و دانشگاه‌‌های عراق بررسی همکاری های جدید دانشگاه امام رضا(ع) و دانشگاه‌‌های عراق بررسی همکاری های جدید دانشگاه امام رضا(ع) و دانشگاه‌‌های عراق بررسی همکاری های جدید دانشگاه امام رضا(ع) و دانشگاه‌‌های عراق بررسی همکاری های جدید دانشگاه امام رضا(ع) و دانشگاه‌‌های عراق

بررسی همکاری های جدید دانشگاه امام رضا(ع) و دانشگاه‌‌های عراق

رئیس دانشگاه الکفیل عراق و هیئت همراه از دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) بازدید کردند و در حاشیه این بازدید زمینه های جدید همکاری بین این دو دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دکتر نورس محمد شهید الدهان رئیس دانشگاه الکفیل به همراه مسئولان دانشگاه العمید که از دانشگاه‌های وابسته به آستان مقدس عباسی هستند، از پردیس‌های دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) بازدید کردند و از نزدیک با فعالیت‌ها و ظرفیت‌های این دانشگاه آشنا شدند.


رئیس دانشگاه الکفیل در این بازدید با اشاره به بسترهای مناسبی که آستان مقدس عباسی برای تربیت نیروهای متخصص و متعهد فراهم کرده است، بیان کرد: دانشگاه‌های الکفیل و العمید در شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی میزبان هزاران دانشجوی عراقی است که در رشته‌های مختلف پزشکی، داروسازی، فناوری، علوم انسانی و... مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه الکفیل تنها دانشگاه  غیر دولتی در کشور عراق است که دارای مجوز از وزارت علوم این کشور است، خاطرنشان کرد: این دانشگاه جزو مراکز دانشگاهی سطح یک در کشور عراق است و تلاش شده است که تمام خدمات آموزشی و امکانات ارائه شده در این دانشگاه مطابق با استانداردهای بین المللی باشد.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به تنوع رشته‌های دانشگاهی در این دانشگاه گفت: تلاش شده است تا با شناسایی نیازهای مردم رشته هایی در دانشگاه الکفیل ارائه شود که کاربردی و مورد نیاز باشد.
ابراهیم دانشیفر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) نیز در این دیدار به ظرفیت های این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) تنها دانشگاه غیر دولتی در ایران است که مجوز بین‌المللی را کسب کرده و دارای دفتر امور کنسولی برای پیگیری امور مرتبط با دانشجویان غیرایرانی است.
وی افزود: دفتر امور کنسولی دانشگاه تلاش دارد تا روند امور اجرایی کلیه مسائل مربوط به امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی از جمله صدور ویزای تحصیلی، صدور مجوز ثبت نام، صدور اقامت، تمدید اقامت، خروج و مراجعت و سایر موارد مرتبط از سوی سازمان دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را تسهیل کند.
وی با اشاره به حضور دانشجویان عراقی برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه عنوان کرد: رشته‌های حسابداری، تربیت بدنی، مهندسی نرم افزار و آموزش زبان انگلیسی بیشترین متقاضی را برای ادامه تحصیل در بین دانشجویان عراقی دارد و تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاه الکفیل در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.


| شناسه مطلب: 96174




حرم رضوی حرم عباسی



مطالب مرتبط

نظرات کاربران