ضرورت برگزاری نشست های معرفتی عمیق برای دانشگاهیان ضرورت برگزاری نشست های معرفتی عمیق برای دانشگاهیان ضرورت برگزاری نشست های معرفتی عمیق برای دانشگاهیان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ضرورت برگزاری نشست های معرفتی عمیق برای دانشگاهیان ضرورت برگزاری نشست های معرفتی عمیق برای دانشگاهیان ضرورت برگزاری نشست های معرفتی عمیق برای دانشگاهیان ضرورت برگزاری نشست های معرفتی عمیق برای دانشگاهیان ضرورت برگزاری نشست های معرفتی عمیق برای دانشگاهیان

ضرورت برگزاری نشست های معرفتی عمیق برای دانشگاهیان

مسؤول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق دانشگاهیان را اهل تأمل، تدبر و تفکر خواند و خواستار برگزاری نشست های عمیق معرفتی درباره مسائل زیارت، ولایت و بصیرت شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، جمعی از اساتید برجسته دانشگاه های سمنان، تهران، مرکزی و گیلان با حضور در دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق دیدار و گفتگو کردند.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در این دیدار دانشگاهیان را اهل تأمل، تدبر و تفکر خواند و گفت: دانشگاهیان سنگر نشینان عرصه علم و اندیشه اند، و دارای ظرفیت بسیار عظیمی هستند که باید در این سفر به گونه ای برنامه ریزی شود تا دستاوردهای معرفتی عمیقی عاید آنان گردد.


وی بر مدیریت سفر زیارتی کربلا تأکید کرد و افزود: این سفر باید به گونه ای مدیریت شود که از آن استفاده حداکثری گردد و مباحث و موضوعاتی که امروز در این عرصه مورد نیاز است در نشست های معرفتی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گیرد.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نشست با دانشگاهیان را فرصتی ارزشمند خواند و گفت: سه  نوع زیارت صورت می گیرد زیارت عوام، زیارت خواص و زیارت خاص الخاص که هر کدام برحسب مرتبه خود بر فکر، اندیشه و معرفت زائر اثر می گذارد.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در ادامه با اشاره به معنای ولایتمداری و اهمیت آن بر لزوم کم کردن فاصله بین خود و ولی خدا و تأسی در رفتار و گفتار به آن حضرت، تأکید کرد و گفت: کربلا دانشگاه بسیار بزرگی  و کتاب پر رمز و رازی است که هرکس به اندازه ظرفیتش از آن بهره می برد.


وی با اشاره به حدیثی بر لزوم عبرت گیری از واقعه کربلا تأکید کرد و اظهار داشت: عبرت عبور از ظاهر به باطن و از گذشته به حال و از دیگران به خود است.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی افزود: کربلا ظاهری و باطنی دارد که اهل تأمل، تدبر و تفکر از ظاهر به باطن آن پی می برند و گذشته را با امروز خود پیوند می زنند؛ و فاصله معنوی خود با ولی خدا را کم می کنند.


وی با اشاره به شخصیت برخی از اصحاب امام حسین(ع) اظهار داشت: زمانی تاریخ آنها برای ما سودمند  است که بتوانیم صفات کمال آنها را در خود متجلی سازیم؛ یعنی همان گونه که آنها ولایتمدار، شجاع، با بصیرت، ایثارگر، اهل تعبد و تقل، دعا و نیایش بودند، ما نیز آن گونه شویم.


در بخش دیگری از این نشست، استادان حاضر در جلسه هر کدام نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در میان گذاشتند و پیرامون آن بحث و گفتگو به عمل آمد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران