سرپرست حجاج ایرانی از مجتمع پخت نان حجاج بازدید کرد

حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی از مجتمع پخت نان برای زائران کشورمان در شهر مکه مکرمه دیدن کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این بازدید که آقای «علی رضا رشیدیان» رییس سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولان بعثه و ستاد مکه نماینده ولی فقیه را همراهی کردند، روند پخت دو نوع نان ماشینی سنگک و تافتون از نزدیک بررسی شد.


مجتمع پخت نان حجاج ایرانی با نام «الریاده» در منطقه نسیم شهر مکه قرار دارد و با استفاده از چهار دستگاه پخت نان، در حال حاضر روزانه حدود 60 هزار قرص نان تولید می کند.


به گفته مسئولان ذی ربط، در موسم حج امسال تاکنون دو میلیون قرص نان برای مصرف زائران تهیه و توزیع شده است.


«کیفیت نان» یکی از مهمترین محورهای گلایه حاجیان ایرانی در حج امسال بوده و نصب این دستگاهها نیز با هدف رفع این مشکل و پاسخ به تقاضای زائران صورت گرفته است.


مسئول بعثه مقام معظم رهبری از نصب این دستگاهها به عنوان اقدامی ارزشمند یاد کرد و به کارکنان آن که در دمای بالای محیط، در حال فعالیت بودند، خداقوت گفت.


حجت الاسلام والمسلمین نواب در عین حال برای بهبود کیفیت نان تولیدی این مجتمع توصیه هایی را به مسئولان و دست اندرکاران آن داشت.


وی گفت: باید ایرادات و اشکالات کار برطرف شود تا برای دوره های آینده، نان مناسب و با کیفیت در اختیار زائران ایرانی قرار گیرد.


سرپرست حجاج ایرانی افزود: اگر نان با کیفیت بود، دور ریزی آن کمتر می شد و شاید، با یک میلیون قرص نان با کیفیت بالا موفقیت مطلوبی را کسب می کردید.


وی بسته بندی نان پس از سرد شدن آن، فراهم کردن محیطی بزرگتر برای استقرار دستگاههای پخت نان، استفاده از آرد باکیفیت برای پخت و استفاده از تجهیزات مناسب را برای تهویه هوای محیط از جمله راهکارهای بهبود پخت نان اعلام کرد.


آقای «علی رضا رشیدیان» رییس سازمان حج و زیارت نیز در این بازدید از فعالیت نانوایان ایرانی به عنوان «یک کار جهادی و بسیجی» به منظور پاسخ به نیاز حجاج ایرانی یاد و بر لزوم انجام اقداماتی برای گسترش فضای مناسب تولید نان و تهویه هوا تاکید کرد.


آقای مهران فرشید مسئول امور تغذیه و تدارکات عملیات حج تمتع هم در جریان این بازدید از تولید بیش از دو میلیون قرص نان برای حجاج ایرانی در موسم حج 98 در مجتمع پخت نان حجاج خبر داد.


آقای کرمی مسئول ایرانی مجتمع نیز با اشاره به اینکه سه نوع آرد ویژه پخت نان در بازار عربستان وجود دارد گفت: با ترکیب دو نوع آرد بهبود کیفیت پخت را در روزهای اخیر افزایش داده ایم.




نظرات کاربران