علت درد و رنج مرگ در نفس انسان نهفته است علت درد و رنج مرگ در نفس انسان نهفته است علت درد و رنج مرگ در نفس انسان نهفته است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
علت درد و رنج مرگ در نفس انسان نهفته است علت درد و رنج مرگ در نفس انسان نهفته است علت درد و رنج مرگ در نفس انسان نهفته است علت درد و رنج مرگ در نفس انسان نهفته است علت درد و رنج مرگ در نفس انسان نهفته است

علت درد و رنج مرگ در نفس انسان نهفته است

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با اشاره به مستند «تجربه کنندگان مرگ یا کسانی که مرگ را تجربه کرده اند»، به بیان علت درد و رنج مرگ پرداخت و آن را در نفس انسان جستجو کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، مراسم سخنرانی و مدیحه سرایی از سوی دفتر نمایندگی بِعثه مقام معظم رهبری در کربلا، (پنجم شهریور) پس از نماز مغرب و عشاء با حضور زائران ایرانی در سرداب علقمی حرم مطهر قمر بنی هاشم(ع) برگزار شد.


حجت الاسلام سیدمحمد هژبری در این مراسم به بیان علت درد و رنج مرگ پرداخت و گفت: فرصت کوتاه تا مرگ را باید مغتنم شمرد و از لحظه لحظه آن برای آخرت توشه ای برگرفت.


وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع)، افزود: هر فرصت داده شده ای چون به نقطه پایان می رسد دوباره مهلت می طلبد مگر عقل و نفس که در احاطه ما نیست.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با بیان اینکه فقر، درد و بیماری چاره دارند اما هیچ راه چاره ای برای مرگ تعریف نشده است، خاطرنشان کرد: مرگ هیچ راه چاره ای ندارد و حضرت عزرائیل مأموریت اختصاصی برای هر فردی دارد که جانش را بگیرد.


حجت الاسلام هژبری ادامه داد: به فرموده امام معصوم(ع)، عزرائیل روزی پنج مرتبه چهره مؤمن را می بیند و آن هم در هنگام نماز و راز و نیاز با خداوند است و خوشا به حال کسی که همواره در حال نماز و عبادت پروردگار است.


وی در ادامه مرگ را نقطه انفجار ترس و غم یا خنده و امنیت عنوان کرد و با اشاره به مستند آمریکایی «تجربه کنندگان مرگ» گفت: کسانی هستند که مرگ را تجربه کرده اند و وارد چهارچوب مرگ شده اند، اما به حکمت الهی به دنیا برگشته اند.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا افزود: در این مستند یک فروشنده اسلحه است که می گوید در یک ساعتی که نفسم بند آمد، درد تمام کسانی که با تفنگ های من کشته شده بودند و رنج خانواده های آنها و حتی تا چند نسل بعد از آنها را به من چشاندند.


وی با بیان اینکه قرآن کریم می فرماید که هرچه کرده اید طعم آن را به شما می چشانند، اظهار داشت: همه در این مستند گفتند که ما وارد یک تونل شدیم و مرگ برای آنها به شکل یک تونل تاریک است که در ادبیات ما نفس و ما از کانال نفس به سمت برزخ می رویم.


حجت الاسلام هژبری تصریح کرد: علت درد و رنج مرگ آن است که همه عمر خود را برای بیرون هزینه کرده ایم و برای درون نفس خود سرمایه گذاری نکرده ایم، اما اهل بیت(ع) به ما یاد داده اند که در تنهایی به راز و نیاز با خدا بپردازیم و نفس خود را پالایش کنیم.


 


| شناسه مطلب: 96195




عزرائیل مرگ نفس



نظرات کاربران