حوزویان و دانشگاهیان در فرهنگ سازی جامعه نقش بسزایی دارند حوزویان و دانشگاهیان در فرهنگ سازی جامعه نقش بسزایی دارند حوزویان و دانشگاهیان در فرهنگ سازی جامعه نقش بسزایی دارند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حوزویان و دانشگاهیان در فرهنگ سازی جامعه نقش بسزایی دارند حوزویان و دانشگاهیان در فرهنگ سازی جامعه نقش بسزایی دارند حوزویان و دانشگاهیان در فرهنگ سازی جامعه نقش بسزایی دارند حوزویان و دانشگاهیان در فرهنگ سازی جامعه نقش بسزایی دارند حوزویان و دانشگاهیان در فرهنگ سازی جامعه نقش بسزایی دارند

حوزویان و دانشگاهیان در فرهنگ سازی جامعه نقش بسزایی دارند

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به نقش مهم حوزویان و دانشگاهیان در فرهنگ سازی جامعه، از آنان خواست که با قلم و بیان خود، جلوی ناهنجاری ها را بگیرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، جمعی از اساتید برجسته دانشگاه های استان خراسان رضوی و گیلان با حضور در دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق دیدار و گفتگو کردند.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در این دیدار با اشاره به معنای معرفت گفت: میزان دریافت زائران بستگی به مقدار معرفت آنان دارد و معرفت فوق علم و دانش است.


وی خاطرنشان کرد: زائران بیشتر توجه به  عبادت دارند اما آنچه مهم تر از آن است عبودیت و بندگی است که عبادت مقدمه رسیدن به بندگی است و نهایت بندگی مقام رضا است که به آنچه از ناحیه حق تعالی به انسان برسد افزون بر تسلیم بودن راضی نیز باشد.


مسئول دفترنمایندگی  بعثه مقام معظم رهبری در عراق افزود: آخرین جملات امام حسین(ع) اشاره به مقام رضای خویش بود که آنچه از ناحیه خداوند باشد نیکو است و به آن رضایت دارد.


وی با اشاره به کلمه اباعبدالله(ع) که کنیه امام حسین(ع) است، عنوان کرد: این کنیه اشاره به این دارد که آن حضرت معلم و پدر بندگی و عبودیت است و ما نیز باید به ایشان تأسی و اقتدا کنیم.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی امام حسین(ع) را قتیل العبرات خواند و گفت: امام حسین(ع) کشته اشک و عبرت است و عبرت پی بردن به باطن امور و از گذشته به حال است؛ ما باید امروز درس ها و عبرت های عاشورا را در زندگی خود پیاده کنیم و هرگز اجازه تکرار جریان های تلخ تاریخ را ندهیم.


وی با اشاره به اطاعت و تبعیت مردم ایران از ولی فقیه اظهار داشت: این مردم اگر در زمان امام حسین(ع) نیز بودند مانند یاران آن حضرت در مقابل دشمنان مقاومت می کردند.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق نقش اساتید دانشگاه را نسبت به دانشجویان بسیار مهم خواند و تصریح کرد: دانشجو محصول تلاش و اندیشه استاد است بنابراین مسئولیت اساتید در تربیت دانشجویان بسیار خطیر و سنگین است.


وی همچنین دانشگاهیان را بسیار اثرگذار خواند و گفت: حوزه و دانشگاه در فرهنگ سازی جامعه نقش بسزایی دارند و باید با قلم و بیان خود به رسالت خطیر خود بپردازند و جلوی ناهنجاری ها را بگیرند.


در بخش دیگری از این نشست، استادان حاضر در جلسه هر کدام نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در میان گذاشتند و پیرامون مباحثی همچون لزوم معرفت افزایی بیشتر، بیان عبرت های عاشورا، اطاعت از ولایت فقیه وگسترش دانشگاهیان سخن گفتند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران