مداحان زائران را با آسیب‌های فرهنگی اربعین بیشتر آشنا کنند   مداحان زائران را با آسیب‌های فرهنگی اربعین بیشتر آشنا کنند   مداحان زائران را با آسیب‌های فرهنگی اربعین بیشتر آشنا کنند   بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مداحان زائران را با آسیب‌های فرهنگی اربعین بیشتر آشنا کنند   مداحان زائران را با آسیب‌های فرهنگی اربعین بیشتر آشنا کنند   مداحان زائران را با آسیب‌های فرهنگی اربعین بیشتر آشنا کنند   مداحان زائران را با آسیب‌های فرهنگی اربعین بیشتر آشنا کنند   مداحان زائران را با آسیب‌های فرهنگی اربعین بیشتر آشنا کنند  

مداحان زائران را با آسیب‌های فرهنگی اربعین بیشتر آشنا کنند  

مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین از مداحان خواست در ماه محرم در عزاداری‌های از ادبیات درست و صحیح در ستایش‌شان از ائمه استفاده کنند و در خصوص برخی آسیب‌های فرهنگی اربعین هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز و مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی در گردهمایی مداحان و مسئولان هیئت های حسینی تبریز گفت: زائران اربعین در این سفر معنوی باید از هرگونه اسراف بدور باشند و به قوانین ومقررات کشور عراق احترام بگذارند.


وی از مداحان خواست زائران را درخصوص آسیب‌های فرهنگی اربعین حسینی آشنا کنند و یادآور شد: یکی از آسیب های وارد شده به ادبیات عاشورایی اشعار تحریف است و باید از این گونه ادبیات دوری کرد.


امام جمعه تبریز تصریح کرد: پرهیز از به کارگیری افکار غلوآمیز در اشعار و اجتناب از نوشته هایی که بدآموزی دارد باید بیش از پیش مورد توجه ستایشگران اهل‌بیت قرار بگیرد.


وی با تاکید براستفاده مداحان از اشعار مداحی صحیح ادامه داد: برای ستایشگری اهل بیت علیهم السلام شعرا و مداحان از متون دینی و تاریخی صحیح استفاده کنند تا آموزه‌ها و فرهنگ دینی مذهبی در جامعه درست تبیین شود.


مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین آذربایجان شرقی افزود: ستایشگران اهل بیت در برابر اشعاری که علیه تشکیلات اباعبدالله الحسین (ع) نوشته می شود غیرت دینی داشته باشند و واکنش نشان دهند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران