مداحان زائران را با آسیب‌های فرهنگی اربعین بیشتر آشنا کنند  

مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین از مداحان خواست در ماه محرم در عزاداری‌های از ادبیات درست و صحیح در ستایش‌شان از ائمه استفاده کنند و در خصوص برخی آسیب‌های فرهنگی اربعین هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز و مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی در گردهمایی مداحان و مسئولان هیئت های حسینی تبریز گفت: زائران اربعین در این سفر معنوی باید از هرگونه اسراف بدور باشند و به قوانین ومقررات کشور عراق احترام بگذارند.


وی از مداحان خواست زائران را درخصوص آسیب‌های فرهنگی اربعین حسینی آشنا کنند و یادآور شد: یکی از آسیب های وارد شده به ادبیات عاشورایی اشعار تحریف است و باید از این گونه ادبیات دوری کرد.


امام جمعه تبریز تصریح کرد: پرهیز از به کارگیری افکار غلوآمیز در اشعار و اجتناب از نوشته هایی که بدآموزی دارد باید بیش از پیش مورد توجه ستایشگران اهل‌بیت قرار بگیرد.


وی با تاکید براستفاده مداحان از اشعار مداحی صحیح ادامه داد: برای ستایشگری اهل بیت علیهم السلام شعرا و مداحان از متون دینی و تاریخی صحیح استفاده کنند تا آموزه‌ها و فرهنگ دینی مذهبی در جامعه درست تبیین شود.


مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین آذربایجان شرقی افزود: ستایشگران اهل بیت در برابر اشعاری که علیه تشکیلات اباعبدالله الحسین (ع) نوشته می شود غیرت دینی داشته باشند و واکنش نشان دهند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران