همبستگی ملت‌ها در اربعین و زیر پرچم امام حسین(ع) به نمایش گذاشته می‌شود

امام جمعه تبریز گفت: پیاده روی اربعین در راستای اشاعه فرهنگ عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع) است، فرصتی برای معرفی تشیع و نهضت حسینی به جهان به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار  مسئولان عتبات‌عالیات و  موکب داران آذربایجان شرقی با بیان اینکه در اربعین جمعیت زیادی از کشورهای مختلف با مذاهب مختلف، رنگ و نژاد متفاوت با حضور در کربلا یک هدف را دنبال می کنند، گفت: پیاده‌روی اربعین، نمایش قدرت اعتقاد شیعیان است.


امام جمعه تبریز، اربعین حسینی را بزرگترین حرکت تاثیرگذار قدرت معنوی و قدرت نرم جهان اسلام علیه استکبار دانست و یادآور شد: در پیاده روی اربعین، همبستگی ملت ها زیر پرچم امام حسین(ع) به نمایش در می آید.


وی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته تعداد زائران در این مراسم باشکوه به مرز ۲۰میلیون نفر رسید، گفت: در کنار شکوه حضور معنوی زائران، خدمات رسانی موکب های اربعین جلوه خاصی به جاده های منتهی به کربلا و نجف میدهد که در این میان خدمات ارزنده و ارزشمند موکب های اعزامی از آذربایجان شرقی قابل تقدیر است.


امام جمعه تبریز، اقدامات ارزشمند برای بازسازی عتبات عالیات را مورد اشاره قرار داد و گفت: عشق به تشکیلات معنوی اباعبدالله الحسین علیه السلام باعث شده خیران، زائران و دلداگان امام حسین علیه السلام در بازسازی عتبات عالیات هم نقشی موثر و ماندگار ایفا کنند.




نظرات کاربران