زائران مدینه آخرین دعای کمیل خود را با وداع زمزمه کردند+تصویر

دعای پرفیض و روح‌بخش کمیل در جوار حرم مطهر رسول الله (ص) و قبور ائمه بقیع (ع) با حضور پرشور زائران کشورمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آخرین دعای کمیل زائران ایرانی شهر پیامبر با شور و حال خاصی همراه بود و حجاج بیت الله الحرام فرازهای دعای روح بخش کمیل را زمزمه و با مدینه النبی وداع کردند.


در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علی پروانه مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه‌‌ مقام معظم رهبری با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: به اجابت رسیدن دعای فرد از سه حال خارج نیست. اول اینکه اگر مصلحت باشد در دنیا اجابت می‌شود. دوم آنکه اگر اجابت نشد بلایی از او برطرف می‌شود و سوم آن که اگر به اجابت نرسید و بلایی از او دفع نشد در آخرت مورد خطاب است و آن موقع پاداشش را خداوند می دهد.


مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه‌‌ مقام معظم رهبری افزود: اگر از صبح تا شب بسیاری از بلاها از بیخ گوش ما رد می شود به خاطر همین دعا‌ها است.


وی با بیان اینکه برخی گناهان، اعمال انسان را خراب می کند، اظهار کرد: لقمه حرام و تهمت زدن از جمله این اعمال است که همه را خراب می‌کند. 


وی با اشاره به اینکه خداوند متعال می فرماید هیچگاه گناهی را کوچک نشمارید، افزود: باید بدانیم که بندگان خوب خدا در میان مردم پنهان هستند و لذا هیچ وقت نباید به پایین تر از خود بی احترامی کنیم.


وی اضافه کرد: روانشناسان معتقدند اگر انسان بخواهد فرد دیگری را بشناسد، ۱۰ تا ۱۵ سال باید با هم زندگی کنند تا به این شناخت برسند، بنابراین با چند روز همراه شدن با کسی نمی توان به شناخت کامل از او رسید.


حجت‌الاسلام پروانه در پایان سخنان خود با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) یادآور شد: نبی اکرم سه چیز در اختیارکسانی قرار می دادکه به مدینه می آمدند. اول اسکان، دوم پذیرایی و سوم هنگام بازگشت هدیه. ان‌شاءالله خداوند و پیامبر ما را دست خالی بدرقه نکنند و از این سفر معنوی توشه یک عمر را به ما عنایت نمایند.


در ادامه این مراسم زائران حرم پیامبر فرازهای دعای روح بخش کمیل را با نوای مداح اهل بیت آقای حبیبی زمزمه کردند.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران