محرم بهار شور، عشق و فرصتی برای معرفت‌افزایی است محرم بهار شور، عشق و فرصتی برای معرفت‌افزایی است محرم بهار شور، عشق و فرصتی برای معرفت‌افزایی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
محرم بهار شور، عشق و فرصتی برای معرفت‌افزایی است محرم بهار شور، عشق و فرصتی برای معرفت‌افزایی است محرم بهار شور، عشق و فرصتی برای معرفت‌افزایی است محرم بهار شور، عشق و فرصتی برای معرفت‌افزایی است محرم بهار شور، عشق و فرصتی برای معرفت‌افزایی است

محرم بهار شور، عشق و فرصتی برای معرفت‌افزایی است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق،  محرم را بهار شور، عشق و فرصتی برای معرفت افزایی دانست.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت‌الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی در گردهمایی روحانیان و مداحان اعزامی به عتبات عالیات در کربلای معلا  محرم را بهار شور، عشق و فرصت معرفت افزایی دانست و با استناد به روایتی گفت:  امام حسین (ع)  چراغ هدایت، کشتی نجات، حبل ممدود الهی و در آسمان مشهورتر از زمین است.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق افزود: کشتی نجات بودن امام حسین (ع)  همان سفره رحیمی خداوند است که هدایت خاصه را می‌طلبد.


وی به فضیلت عزاداری سیدالشهدا اشاره کرد، یادآور شد: امام حسین (ع) را عرشیان بهتر از فرشیان می‌شناسند و  آن حضرت  در آسمان‌ها از روی زمین معروف‌تر و بزرگتراست، آنچه ما زمین‌نیان از امام حسین (ع) می‌دانیم بیشتر جنبه دنیوی و بشری  آن حضرت است.


حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی تصریح کرد: امام حسین (ع) را  افرادی همانند امیرالمومنین علی (ع)، صدیقه طاهره، پیامبر اکرم (ص) و انسان‌های کامل به خوبی می‌شناسند، چون خود  عرشی هستند. افراد معمولی که با عالم بالا ارتباطی  ندارد، سیدالشهدا (ع) را تنها در حد محدود و اقلی می‌شناسند و به همان میزان به آن حضرت معرفت پیدا می‌کنند.


وی با بیان اینکه این جمله بر عرش خدا  نوشته شده که «امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است» گفت: این جمله به آن اشاره دارد که همه انسان‌ها می‌توانند از نور امام حسین (ع) استفاده کنند و هرکس از آن نور استفاده کرد در کشتی او سوار می‌شود، همچنان  که هرکس از رحمت رحمانی خداوند درست استفاده کند بر سر سفره رحیمی خداوند خواهد نشست، زیرا رحمت رحمانی خداوند  عام و گسترده برای همه موجودات است، کافر و مسلمان از آن بهره می‌برند ولی رحمت رحیمی پروردگار خاص مومنان است و مومن کسی است مع از سفره عام الهی درست استفاده کند  و به سوی خدا تقرب  بجوید.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق تاکید کرد: همان گونه که قرآن هم هدی‌للناس و هم  هدی‌للمتقین است امام حسین (ع) هم چراغ هدایت و هم کشتی نجات  است، بنابراین کسی نجات می‌یابد که در زمره پرهیزگاران قرارگیرد.


وی ادامه داد: امام حسین (ع) همه را به هدایت و حرکت به سوی نور دعوت کرده است؛ ولی کسانی هدایت می‌شوند  که تقوا پیشه کنند، تعقل و تامل نمایند.


حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی از روحانیان و مداحان کاروان‌های اعزامی به عتبات عالیات خواست از فرصت ماه محرم که بهار شور، عشق و هیجان  مردم به زیارت است، استفاده کنند و آن‌ها را به سوی معرفت، شعور و تعمق بیستر به دیندار سوق دهند، زیرا شور و شعور، دوبال عقلانی و عاطفی برای پرواز انسان است و مکمل یکدیگرند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران