حجت‌الاسلام نجفی روحانی:

کارهای فرهنگی در عتبات با کیفیت بهتری برگزار خواهد شد

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در دیدار آیت‌الله مدرسی اهمیت دادن به کارهای فرهنگی را از برنامه‌های مهم این دفتر برشمرد و اعلام کرد که کارهای فرهنگی در عتبات با کیفیت بهتری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، در آستانه فرا رسیدن ماه محرم حجت‌الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری، به همراه هیئتی به دیدار آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی از علمای حوزه علمیه کربلا رفت و با وی در خصوص مسائل مختلف فرهنگی زائران بحث و تبادل نظر کرد.


وی در این دیدار گفت: در عید غدیر و قربان برنامه‌های مختلف فرهنگی برای زائران ایرانی در حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حرم اباالفضل العباس (ع) برگزار شد که زائران از این برنامه‌ها استقبال بسیار خوبی داشتند.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: در این مدت چندین همایش با حضور فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی برگزار شد که یکی از آن‌ها همایش «عرفان عرفه» و دیگری همایش «از غدیر تا کربلا» بود و بیش از 500 نفر از فرهیختگان در این دو همایش بزرگ حضور یافتند.


وی یادآور شد: بعثه مقام معظم رهبری در تلاش است که به مباحث فرهنگی زائران بیشتر توجه کند به همین دلیل بسیاری از برنامه‌های خود را با موضوع فرهنگی در اولویت قرار داده است و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.


حجت‌الاسلام نجفی روحانی تصریح کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند، باید  کار فرهنگی در سفر زائران ایرانی به صورت جدی دنبال شود، زیرا زمانی سفر زائران اهمیت پیدا می‌کند که تحولی در آن ها ایجاد شده باشد و این مسئله با برگزاری و اجرای برنامه‌های فرهنگی عمیق محقق می‌شود.


وی تاکید کرد: با توجه فرارسیدن ماه محرم و افزایش حضور زائران ایرانی در کربلای معلا در تلاشیم تا در خصوص کارهای فرهنگی موضوعات عمیق‌تری را در پیش بگیریم تا زائران حض بیشتری از این سفر معنوی ببرند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران