همزمان با آغاز ماه محرم؛

پرچم گنبد بارگاه امام حسین (ع) در کربلای معلا تعویض شد

امشب در کربلای معلا، پرچم سرخ حرم مطهر امام حسین (ع) به پرچم سیاه تغییر کرد تا اعلامی رسمی برای شروع مراسم عزاداری در طول دو ماه محرم و صفر در این شهر باشد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، همزمان با آغاز ماه محرم، مراسم تعویض پرچم گنبد و بارگاه ملکوتی حضرت سیدالشهدا (ع) با حضور نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی و زائران و مجاوران حرم آن حضرت، امشب در حرم مطهر حسینی برگزار شد.


امشب در کربلای معلا، پرچم سرخ حرم به پرچم سیاه تغییر کرد تا اعلامی رسمی برای شروع مراسم عزاداری در طول دو ماه محرم و صفر باشد.


براساس این گزارش، مراسم ورود کاروان کربلا در روز دوم محرم و تعزیه و برنامه ورود نمادین کاروان عمر سعد به شهر کربلای معلی در روز سوم محرم برگزار می‌شود.


این گزارش حاکی است، هر ساله با فرا رسیدن ماه محرم میلیون ها نفر از مسلمانان جهان راهی عراق می‌شوند تا با حضور در عتبات، یاد قیام سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) مظهر مبارزه با ظلم و تجلی آزادی را گرامی بدارند.


شهر کربلا با توجه به وجود بارگاه ملکوتی امام حسین(ع)(امام سوم شیعیان) و مرقد حضرت ابولفضل العباس(فرزند امام علی(ع یکی از مراکز اصلی حضور شیعیان در عراق است.


شیعیان عراق ده روز قبل از آغاز ماه محرم، با نصب پرچم های یاحسین (ع) بر پشت بام خانه ها و در میان کوچه و خیابان ها و سیاه پوش کردن شهرها و اماکن زیارتی خود را برای مراسم شور انگیز عزاداری ماه محرم آماده می کنند.


مراسم عزاداری که به مناسبت عاشورا و زیارت اربعین برای زنده نگاه داشتن واقعه شهادت امام حسین(ع) و 72 تن از یاران و اهل بیت شان در میدان حماسه کربلا در سال 61 هجری (680 میلادی) برگزار می شود، از جمله آیین های ویژه و منحصر به فردی است که شیعیان عراق تا به امروز آن را انجام داه و به آن پای بند بوده اند.


شیعیان عراق از ابتدای ماه محرم، با نهادن نام شهدای کربلا بر هر یک از روزهای دهه اول این ماه ، مراسم عزاداری امام حسین (ع) را آغاز می کنند.


 اهالی عراق و کربلا مراسم های خاصی در ایام محرم در کربلای معلی اجرا می کنند که خاصه همین سرزمین است و در هیچ جای دیگری یافت نمی شود.




نظرات کاربران