خداوند شفا را در تربت امام حسین قرار داده است

مسئول فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه گفت: خوردن خاک حرام است اما مستحب است که کام طفل را با تربت سیدالشهدا بگیرید چرا که خداوند شفا را در این تربت قرار داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، محفل انس و معرفت زائران حریم نبوی در هتل بدرالمدینه با حضور حجت الاسلام علی پروانه مسئول فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه برگزار شد.


در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین پروانه با اشاره به اینکه حضور در کنار مرقد مطهر رسول الله (ص) و ائمه بقیع (ع) در شب اول محرم سعادت است ویژگی‌های مجلس عزاداری امام حسین (ع) را بیان کرد و اظهارداشت: یکی از اعجازهای سیدالشهداء ، روضه های مربوط به امام حسین و اهل بیتش در کربلا است. انسان یک هفته برای پدر یا مادر و بستگان هنگام وفات گریه می‌کنید و تمام می شود اما وقتی روضه امام حسین و اهل بیت او را می شنوید انگار اولین بار است که آن را شنیده‌اید و با اینکه آن را حفظ هستید اما اصلاً تکراری نمی‌شود.


وی با تاکید بر اینکه در نظام خلقت نظیر و مانندی برای دستگاه امام حسین وجود ندارد به داستان حر در کربلا اشاره کرد و گفت: حر در کربلا جلوی کاروان امام حسین را گرفت و اجازه حرکت به او و یارانش را نداد و حضرت در حق او نفرین کرد که «مادرت به عزایت بنشیند» اما شاید حر به واسطه احترامی که به حضرت زهرا گذاشت و روز عاشورا نادم و پشیمان توبه کرد و به اردوگاه امام حسین پیوست، عاقبت بخیر شد. در کدام دستگاه چنین چیزی را می بینید.


مسئول فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری افزود: در زیارت نامه حر می‌خوانید که پدر و مادرم فدای تو، که امام را یاری کردی و تنها نگذاشتی.


وی با اشاره به اینکه شفا در تربت امام حسین قرار داده شده است، گفت: خوردن خاک حرام است اما مستحب است که کام طفل را با تربت سیدالشهدا بگیرید چرا که خداوند شفا را در این تربت قرار داده است.


در ادامه این مراسم آقای حبیبی مداح اهل بیت در فضایی معنوی و جانسوز روضه حضرت زهرا (س) و امام حسین (ع) را زمزمه کرد و زائران در غم غربت خاندان اهل بیت گریستند و در پایان برای فرج آقا امام زمان (عج) و شفای مریضان و ملتمسین، دعا کردند.




نظرات کاربران