درس‌هایی که در مزار «حر بن یزید ریاحی» می‌توان گرفت درس‌هایی که در مزار «حر بن یزید ریاحی» می‌توان گرفت درس‌هایی که در مزار «حر بن یزید ریاحی» می‌توان گرفت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
درس‌هایی که در مزار «حر بن یزید ریاحی» می‌توان گرفت درس‌هایی که در مزار «حر بن یزید ریاحی» می‌توان گرفت درس‌هایی که در مزار «حر بن یزید ریاحی» می‌توان گرفت درس‌هایی که در مزار «حر بن یزید ریاحی» می‌توان گرفت درس‌هایی که در مزار «حر بن یزید ریاحی» می‌توان گرفت

درس‌هایی که در مزار «حر بن یزید ریاحی» می‌توان گرفت

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با حضور در جمع دانشجویان از آن‌ها خواست با توجه به حضور در مزار «حر بن یزید ریاحی» از ایشان درس بگیرند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی با حضور در حرم مطهر حربن یزید ریاحی در کربلای معلا و شرکت در برنامه فرهنگی دانشجویان اعزامی ایران به عتبات عالیات در خصوص بهره‌برداری حداکثری  معنوی و معرفتی  دانشگاهیان سخنرانی کرد.


وی به تبیین واژه «کذالک ربی» پس از قرائت سوره توحید در نماز اشاره کرد و گفت:  این واژه معنا و مفهوم بسیار جالبی دارد «کذلک الله ربّی» تأکید و اعلامی است از طرف خواننده که خداوند ما همین گونه است که این سوره مبارکه معرفی می‌کند. زیرا در روایتی آمده است که امام باقر(ع) بعد از قرائت سوره توحید، می‌فرمودند: کذلک الله ربّی؛ یعنی خدای من همان‌گونه است که در این سوره بیان شده است. این واژه نشان می دهد که باید از اسماء حسنای الهی در رفتارهای دینی و زیارتی خود بهره بگیریم و بین آن و خود پیوند برقرارکنیم‌ و جلوه‌گاه صفات نیکوی حق تعالی و ائمه اطهار علیهم السلام  قراردهیم‌.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، شناخت شمر و یزید زمان را ضروری خواند و یادآور شد: امام حسین علیه السلام دارای یک فرهنگ غنی و اصیل الهی است و این فرهنگ و اندیشه نجات‌بخش همیشه بشریت بوده و ما باید این فرهنگ را در تمام مراحل زندگی خود پیاده کنیم.


 وی، عاشورا و کربلا را یک جریان‌ عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی خواند و گفت: بین‌تاریخ گذشته و امروز پیوند عمیقی وجود دارد، امروز مانند  زمان‌ امام حسین علیه السلام جنگ ‌بین حق و باطل به طور وسیعی در عرصه‌های گونان در جریان است، مهم ‌آن است که ما در صف حسینی  به موقع و به طور صحیح نقش خود را ایفاء کنیم.


حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی افزود: باید از ائمه اطهار علیهم السلام در تمامی مراحل زندگی خودمان سرمشق بگیریم و آن را اجرایی کنیم وگرنه صرف بیان تاریخ و افسوس خوردن از اینکه در آن زمان نبودیم تا امام حسین (ع) را یاری کنیم، گره‌ای از کار باز نمی‌کند.


وی یادآور شد: امروز بهترین کار این است که خط فکری و مکتب اهل‌بیت و ائمه اطهار علیهم السلام را دنبال کنیم، اگر این راه را در پیش گرفتیم، دیگر افسوس مفهومی ندارد. امروز هم می توانیم با زنده نگه‌داشتن مکتب اهل‌بیت علیهم السلام راه آن‌ها را دنبال کنیم و در رکاب آن‌ها شمشیر بزنیم.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق به ویژگی‌های شخصیت حربن یزید ریاحی اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه این شخصیت تاریخی در ابتداء مانع حرکت  امام حسین (ع) و اهل‌بیت ایشان شد، اما از این رفتار خود توبه کرد و به آن حضرت پیوست و جان خود را فدای آن‌ حضرت کرد و با این کار راه حق را پیمود؛ از این‌رو است که مرقد مطهر ایشان محل رجوع بسیاری از زائران سیدالشهدا (ع) شده و بسیاری از فرهیختگان که به کربلا می آیند، مزار این بزرگ مرد اسلام را زیارت می کنند.


 

گفتنی است، برنامه  روایتگری و زیارت مرقد مطهر حربن یزید ریاحی ویژه کاروان‌های دانشجویی هر روز صبح در این مکان مقدس برگزار می‌شود.




نظرات کاربران