نخبگان در مقابل تهاجم استکبار رسالت بزرگی دارند

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، فضای مجازی را میدان نبرد حق و باطل خواند و گفت: رسالت نخبگان در مقام تهاجم استکبار و نظام سلطه بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، جمعی از استادان دانشگاه از شهرهای تهران، سبزوار و مشهد با حضور در محل بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلا با حجت‌الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی دیدار و گفتگو کردند.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در این دیدار با تاکید بر ضرورت تفکر و تامل در این سفر معنوی و اشاره به دو بال عاطفی و عقلانی بر عبرت‌گیری از واقعه کربلا و جلوگیری از تکرار وقایع تاریخی، استادان دانشگاه را به ارائه پیشنهادات  برای تعمق بخشی معرفتی در این سفر فراخوند.


وی امام حسین (ع) را شهید اشک و عبرت خواند و عبرت را عبور از ظاهر به باطن و از گذشته به امروز و از ملک به ملکوت دانست و یادآور شد: برابر احادیث نقل شده، زیارت امام حسین (ع) به منزله زیارت پروردگار در عرش است و زائر امام حسین (ع) در اعلای علین قرار می‌گیرد.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی تصریح کرد:  میزان اجر وپاداش هر فرد بستگی به مقدار  معرفت، باور و عمل دارد و هر کس به قدر معرفت و ظرفیتش از این سفر بهره می‌برد.


وی، واقعه عاشورا را جنگ بین حق و باطل، بین نور و ظلمت و اسلام علوی و اموی عنوان کرد و ادامه داد: جریان کربلا یک امر  مستمر  است که همه ما میدان کربلا را پیش‌رو داریم، مهم آن است که خود را در اندیشه، گفتار و رفتار در صف حق و نور و اسلام علوی و ولایتمداری قرار دهیم.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری با تاکید بر ضرورت پیوند تاریخ گذشته و امروز گفت: گذشته در اختیار ما نیست، اما عبرت‌گیری از آن می‌تواند امروز ما را به نحو مطلوبی رقم بزند، و فریب تبلیغات یزیدیان زمان را نخوریم و دچاره زر و زور و تزویر آن‌ها نگردیم.


وی امام حسین (ع) را نور خدا خواند و افزود: هر کس می‌خواهد از آن استفاده کند باید در کشتی امام حسین (ع) سوار شود تا در این طوفان غرق نشود و در چاه ظلمانی شرک و نفاق فرو نرود.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، فضای مجازی را میدان نبرد حق و باطل خواند و خاطرنشان کرد: رسالت نخبگان این است که جلوی تیرهای تهاجم فرهنگی را بگیرند و  با تمام  قامت در مقام تهاجم استکبار و نظام سلطه بایستند. 


گفتنی است، در این جلسه هر یک از استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های ایران به بیان برخی پیشنهادهای خود در زمینه‌های فرهنگی و زیارتی پرداختند و بر لزوم گسترش واستمرار این گونه  جلسات هم‌اندیشی  تاکید کردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران