زائران برای سهولت در سفر به صورت گروهی عازم موسم اربعین شوند زائران برای سهولت در سفر به صورت گروهی عازم موسم اربعین شوند زائران برای سهولت در سفر به صورت گروهی عازم موسم اربعین شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زائران برای سهولت در سفر به صورت گروهی عازم موسم اربعین شوند زائران برای سهولت در سفر به صورت گروهی عازم موسم اربعین شوند زائران برای سهولت در سفر به صورت گروهی عازم موسم اربعین شوند زائران برای سهولت در سفر به صورت گروهی عازم موسم اربعین شوند زائران برای سهولت در سفر به صورت گروهی عازم موسم اربعین شوند

زائران برای سهولت در سفر به صورت گروهی عازم موسم اربعین شوند

استاندار خراسان جنوبی گفت: اعزام‌ها از مبدا برای مراسم اربعین باید به صورت گروهی و کاروانی انجام شود تا شاهد کمترین مشکل در مرزهای خروجی از لحاظ ترافیک سنگین امتداد کاروان‌های خودرویی باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، محمدصادق معتمدیان در نشست ستاد اربعین استان خراسان جنوبی گفت: اصول مهم سیاست حاکمیتی نظام در اربعین و تاکید مقام معظم رهبری بر مردمی بودن این مراسم است، لذا از این حرکت عظیم باید بیشترین بهره را در راستای ترویج مکتب اسلام ببریم.
وی با بیان اینکه باید با تقویت روحیه جهادی و انقلابی از بخشی‌نگری پرهیز و کار گروهی تقویت شود، افزود: نیازمندی‌ها و کمبودها رصد و احصا شود تا در زمان باقی مانده بتوان آنها را تامین کرد. 


استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حذف روادید اربعین یادآور شد: این امر موجب می‌شود جمعیت قابل توجهی از زائران امسال حضور داشته باشند که نیاز است هماهنگی برای انتقال کالاها، امکانات و مواکب انجام شود. 
وی بر آموزش زائران تاکید کرد و گفت: رعایت سنت، ارزش‌ها و فرهنگ مردم عراق از جمله مسایلی است که باید توجه زائران را به آن جلب کرد. رعایت جایگاه مرجعیت نیز باید از سوی زائران ایرانی مورد توجه باشد چه بسا که سال‌های گذشته مشکلات و حاشیه‌هایی در این خصوص ایجاد شد لذا توجه به قوانین و مقررات کشور میزبان مورد انتظار است. 
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تجربیات سال‌های قبل در برپایی مراسم اربعین، گفت: یکی از تاکیدهای آیت الله سیستانی نیز در یکی از دیدارها بر رعایت قوانین و مقررات بود. 
وی به نقش کمیته مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و افزود: علیرغم موقعیت جغرافیایی خراسان جنوبی و دوری از کشور عراق اما این استان یکی از استان‌های برتر در مشارکت‌های معنوی و مادی است که بر استفاده حداکثری از این ظرفیت تاکید می‌شود. 
معتمدیان با اشاره به استقبال روزافزون مردم از مراسم اربعین تصریح کرد: تاکنون هیچ عامل بازدارنده‌ای حتی بدترین تهدیدات در زمان اوج فعالیت گروه‌های تکفیری هم مانع حضور مردم در این مراسم نشده و همچنان با عشق بدون توجه به خطرات هر سال این حضور پرشورتر می‌شود. 
وی با تاکید بر اینکه آسیب شناسی باید به شکل مستمر باشد گفت: شناخت ضعف‌ها و آسیب‌شناسی در ارتقای کمی و کیفی و باشکوه‌تر شدن این مراسم کمک می‌کند. 
استاندار خراسان جنوبی، همچنین خواستار همکاری و مدیریت در برگشت زائران شد و یادآوری کرد: با توجه به اینکه در ایام برگشت، سرویس‌دهی عراقی‌ها نیست و زائران به شدت با مشکل مواجه می‌شوند از ظرفیت‌های خوب استان برای برپایی یک موکب در مرز مهران یا خسروی باید استفاده کنیم تا خدمات در زمان برگشت نیز ادامه داشته باشد. 
معتمدیان بر ارایه خدمات به زائران پاکستانی در زمانی که وارد کشور می‌شوند نیز تاکید کرد و افزود: مکاتبه با شرکت آب و فاضلاب کشور برای صدور مجوز همکاری دستگاه استانی نیز ادامه داشته باشد. 


در این جلسه نیز مسئولین کمیته ها گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه کردند و گزارش کمیته فرهنگی و آموزشی خراسان جنوبی نیز داده شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران