تأکید رئیس سازمان حج و زیارت بر ضرورت آسیب شناسی عملیات حج 

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: آسیب شناسی عملیات حج امسال باید به طور جدی مورد توجه و در دستور کار بخش های مختلف قرار گرفته و ضمن شناخت شرایط جدید کشور میزبان در زمینه نحوه، نوع و حجم خدمات، برای سال آینده از هم اکنون برنامه ریزی و اقدام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آقای علی رضا رشیدیان روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت عملیات حج در مکه با قدردانی از حمایت های نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی که در این مدت در راستای هماهنگی و تعامل بخش های مختلف تلاش کرد، افزود: امسال عملکردها به نسبت گذشته بهتر بود و عملیات حج در شرایط بهتری با رضایت و آرامش حجاج بدون مشکل خاص برگزار شد.


وی تصریح کرد: اما برنامه ریزی برای سال آینده و برآورد انتظارات، خواست و نیاز حجاج و تناسب آن با اختیارات و امکانات به گونه ای که خدمات شایسته میهمانان بیت الله الحرام ارائه شود را باید از هم اکنون آغاز کنیم.


رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: در این میان باید به سمت ارتقای کیفیت و اصلاح فرآیندها با رعایت صرفه و صلاح و استفاده حداکثری از ظرفیت ها بویژه بالقوه آنان حرکت کرد که این امر در سایه استفاده از نرم افزارها و سیستم هوشمند به بهترین شکل محقق می شود زیرا ایجاد تعامل و هماهنگی هر چه بیشتر و انسجام بالا در بین بخش های مختلف و کاهش هزینه ها، منجر به بهره وری بیشتر و بهتر از داشته های موجود می شود.


رشیدیان با تأکید بر اینکه رضایت زائران، یک اصل اساسی برای ما محسوب می شود، عنوان کرد: باید با برنامه ریزی و بهره گیری از نرم افزارها بتوانیم خدمات مناسب و شایسته ارائه دهیم.


وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون عملیات اجرایی حج 98 مراحل پایانی خود را می گذراند، با قدردانی از تمامی کارگزاران و دست اندرکاران و عوامل ستادی و اجرایی حج امسال تأکید کرد: باید خدمات دهی به حجاج بیت الله الحرام تا حضور آخرین زائر ایرانی در عربستان در سطح عالی ادامه یابد.


رئیس سازمان حج و زیارت با تأکید بر لزوم دریافت خدمات کامل از طرف های قرارداد کشور میزبان تا روز آخر حضور زائران، افزود: بررسی و ارزیابی خدمات ارایه شده به زائران در طول موسم حج توسط واحدها در این راستا اهمیت دارد و در موضوع خدمات مؤسسه مطوفین در ایام تشریق و در عرفات، منا و غیره نیز بررسی کاملی انجام شده تا اگر جایی کسری و قصوری در کمیت، کیفیت و تحویل اقلام و خدمات بوده، مشخص شود.


وی در ادامه از خدمات شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی نیز برای عملکرد خوبی که در جابه جایی زائران با توجه به حجم سنگین و گستردگی کار، هم در عملیات رفت و هم امروز در بازگشت حجاج داشته و دارد، قدردانی کرد.




نظرات کاربران