خروج بیش از74 هزار زائر ایرانی از مکه مکرمه خروج بیش از74 هزار زائر ایرانی از مکه مکرمه خروج بیش از74 هزار زائر ایرانی از مکه مکرمه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خروج بیش از74 هزار زائر ایرانی از مکه مکرمه خروج بیش از74 هزار زائر ایرانی از مکه مکرمه خروج بیش از74 هزار زائر ایرانی از مکه مکرمه خروج بیش از74 هزار زائر ایرانی از مکه مکرمه خروج بیش از74 هزار زائر ایرانی از مکه مکرمه

خروج بیش از74 هزار زائر ایرانی از مکه مکرمه

بیش از هشتاد و پنج درصد از زائران ایرانی تاکنون از مکه مکرمه خارج شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، ستاد مکه مکرمه سازمان حج وزیارت با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد تا پایان امروزسه شنبه (12شهریورماه) 74 هزار و 497 حاجی ایرانی از مکه مکرمه خارج می شوند که این تعداد بیش از 85 درصد زائران حج 98    می باشند.


بر اساس این اطلاعیه، بیش از 11 هزار و 700  زائر ایرانی تا پایان امروز در جوار بیت الله الحرام باقی می مانند که تا پایان عملیات حج بتدریج از این شهرمقدس خارج می شوند.


بر اساس اطلاعیه ستاد مکه مکرمه، تعداد زائران ایرانی که تا امشب از مکه به جده منتقل می شوند 1198 نفر در قالب 8 کاروان است که این تعداد با 5 پروازشرکت ایران ایر به کشور بازگردانده می شوند.


بر اساس این گزارش، همچنین امروز 422 زائر در قالب 3 کاروان مدینه بعد برای اقامت پنج روزه درمدینه النبی و زیارت بارگاه نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه بقیع (ع) از مکه به شهر پیامبر منتقل می شوند.


پروازهای بازگشت حجاج کشورمان ازطریق دو فرودگاه جده و مدینه به میهن اسلامی طبق برنامه و رول عادی ادامه دارد و روز هفدهم شهریور ماه آخرین پرواز به مقصد کشورمان انجام خواهد شد.


درحال حاضربه طورمیانگین روزانه کمتر از دو هزار نفر ازجمعیت موجود درمکه کم   می شود و این شهر در روزهای آینده از زائران ایرانی خالی خواهد شد.


گفتنی است امسال بیش از 88500 نفر از زائران و عوامل اجرایی حج 98 از ۱۹ ایستگاه پروازی عازم سرزمین وحی شدند.




نظرات کاربران