جلوه‌های حسینی در موزه آستان کریمه اهل بیت(ع) جلوه‌های حسینی در موزه آستان کریمه اهل بیت(ع) جلوه‌های حسینی در موزه آستان کریمه اهل بیت(ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جلوه‌های حسینی در موزه آستان کریمه اهل بیت(ع) جلوه‌های حسینی در موزه آستان کریمه اهل بیت(ع) جلوه‌های حسینی در موزه آستان کریمه اهل بیت(ع) جلوه‌های حسینی در موزه آستان کریمه اهل بیت(ع) جلوه‌های حسینی در موزه آستان کریمه اهل بیت(ع)

جلوه‌های حسینی در موزه آستان کریمه اهل بیت(ع)

هم‌زمان با محرم‌الحرام ۱۴۴۱ و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، بخش جلوه‌های حسینی در موزه حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، بخش جلوه‌های حسینی موزه تخصصی عاشورا عصر دیروز، ۱۱ شهریورماه در موزه حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) در معرض دید زائران و مجاوران حرم مطهر قرار گرفت.


 این بخش، اولین موزه فصلی و تخصصی حرم مطهر است که در هفت پلان موضوعی با سیری محتوایی از فضایل امام حسین(ع) تا عاشورا و انتظار را در قالب آثار موزه‌ای در معرض دید مخاطبان قرار داده است.


بر اساس این گزارش، فضایل و مناقب امام حسین(ع)، غفلت از غدیر ریشه عاشورا، واقعه عاشورا، پیام‌آوران کربلا، زیارت و معارف عاشورا، آیین‌ها و سوگواره‌های عاشورایی و عاشور و انتظار عناوین هفت‌گانه سیر محتوایی موزه جلوه‌های حسینی است که در دل خود آثار فاخر تاریخی را قرار داده است.


مجموع آثار موزه‌ای این نمایشگاه به ۷۲ اثر هنری و تاریخی می‌رسد که پرچم حرم مطهر حرم امام حسین(ع) از جمله این آثار است.


یادآوری می‌شود، موزه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) همه‌روزه در ایام محرم و صفر از ساعت ۸ الی ۱۷ پذیرای بازدیدکنندگان است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران