آغاز فعالیت موکب‌های اربعین از ۱۳ مهر آغاز فعالیت موکب‌های اربعین از ۱۳ مهر آغاز فعالیت موکب‌های اربعین از ۱۳ مهر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آغاز فعالیت موکب‌های اربعین از ۱۳ مهر آغاز فعالیت موکب‌های اربعین از ۱۳ مهر آغاز فعالیت موکب‌های اربعین از ۱۳ مهر آغاز فعالیت موکب‌های اربعین از ۱۳ مهر آغاز فعالیت موکب‌های اربعین از ۱۳ مهر

آغاز فعالیت موکب‌های اربعین از ۱۳ مهر

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: موکب‌های اربعین در داخل ایران از ۱۳ تا ۳۰ مهر و موکب‌های داخل خاک عراق از ۱۷ تا ۲۷ مهر فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام صحبت الله رحمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: نام نویسی در سامانه سماح برای تشرف به اربعین حسینی و حضور در مراسم اربعین از یکم شهریور آغاز شده است و تا امروز حدود ۱۴۰ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند که بیشترین ثبت نام‌ها مربوط به استان‌های تهران، خوزستان و فارس است.


وی گفت: اگر چه روادید از اول محرم لغو شده است، اما این تصور ایجاد نشود افرادی که از هم اکنون برای زیارت به عراق مشرف می‌شوند در طول مسیر و همچنین در خاک عراق با موکب‌ها و خدمات روبرو خواهند شد در صورتی که برای دریافت هر خدماتی باید هزینه پرداخت کنند و زمان آغاز به کار موکب‌های اربعین در داخل ایران از ۱۳ تا ۳۰ مهر و در داخل خاک عراق از ۱۷ تا ۲۷ مهر است.


مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از عموم زائران خواست سفر اربعین خود را تا حد امکان کوتاه کنند و همین که در مسیر پیاده روی قرار بگیرند کفایت می‌کند و فرصت برای حضور دیگر زائران فراهم می‌شود.


حجت الاسلام رحمانی گفت: ثبت نام در سامانه سماح امتیازاتی برای زائر دارد و کسانی که پارسال در این سامانه ثبت نام نکرده و بیمه نشدند با مشکل روبرو شدند و شرکت‌های بیمه گذار نتوانستند خدماتی به آن‌ها بدهند و با توجه به این که هزینه‌های درمانی و بستری در عراق بالاست کسانی که در این سامانه ثبت نام نکنند و زیر پوشش بیمه قرار نگیرند به مشکل برمی‌خورند.
وی افزود: امسال سعی شد هزینه بیمه افزایش پیدا نکند و در مقایسه با چند سال گذشته ۳ هزار تومان هم کاهش یافت به این ترتیب که ثبت نام کنندگان در سامانه سماح در مجموع ۲۲ هزار تومان شامل ۱۵ هزار تومان هزینه بیمه و ۷ هزار تومان بابت هلال احمر پرداخت می‌کنند و اگر کسی ثبت نام را در دفاتر زیارتی انجام داد ۳ هزار تومان هم به این مبلغ افزوده می‌شود.


مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: هیچ کسی حق گرفتن وجه نقد از مردم بابت ثبت نام ندارد و شاید برخی افراد به نام خیریه و گمشدگان و بیمه قصد سوءاستفاده داشته باشند و تنها بیمه مورد تأیید ستاد اربعین بیمه ایران است که در درگاه سامانه سماح قرار گرفته است.


| شناسه مطلب: 97301




اربعین کربلا موکب



مطالب مرتبط

نظرات کاربران