ارادت اهل سنت به امام حسین (ع) ارادت اهل سنت به امام حسین (ع) ارادت اهل سنت به امام حسین (ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ارادت اهل سنت به امام حسین (ع) ارادت اهل سنت به امام حسین (ع) ارادت اهل سنت به امام حسین (ع) ارادت اهل سنت به امام حسین (ع) ارادت اهل سنت به امام حسین (ع)

ارادت اهل سنت به امام حسین (ع)

مسلمانان و باورمندان شافعی مذهب کردستان، سوخته دلان شهادت مظلومانه مصلح دین پیامبر (ص) هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کردستان از جمله استان هایی است که شعرای زیادی با زبان شعر وادبیات عشق و ارادت خود را به خاندان رسول خدا (ص) که زبان عموم مردم این خطه است، نشان می‌دهند.


شیخ رضا کرکوکی یک از شعرای کرد زبان است که درآثارش اینگونه عشق وعلاقه خود ومردم اهل سنت منطقه را به اهل بیت (ع) نشان می‌دهد.


لافت از عشق حسین است سرت برگردن است عشقبازی سر بمیدان وفا افکندن است
گر هواخواه حسینی، ترک سرکن، چون حسین شرط این میدان بخون خویش بازی کردن است...
سنی ام سنی ولیکن حب آل مصطفی دین و آیین من و آباء و اجداد من است.
شیعه و سنی ندانم، دوستم با هر که او دوست باشد، دشمنم آنراکه بااو دشمن است.


این گوشه‌هایی از اشعار این شاعر کرد زبان است که دراویش ومداحان و شعرای منطقه در مراسم مختلف باقرائت و با اقتباس از آن حال وهوای معنوی ارزشمندی را به مردم انتقال می‌دهند.


ماموستا محمدی از روحانیون ومحققان اهل سنت کردستان هم درباره جایگاه امام حسین (ع) گفت:  طبق مستندات تاریخی وحقایق روایت شده ایشان با حرکت وقیام خود دین اسلام وسیره جدش پیامبر (ص) را که در مسیر تحریف و انحطاط قرار گرفته بود اصلاح و برای همیشه در تاریخ جاودانه کرد، اکنون هم با گذشت حدود هزار وچهار صد سال از قیام امام حسین (ع) و یاران باوفایش در دشت کربلا یاد و خاطره آن‌ها به شیو‌های مختلف در بین مسلمانان جهان جلاء بخش روح و روان‌ها شده است .


مردم سنی مذهب استان کردستان هم در ایام محرم بویژه تاسوعا و عاشورای حسینی همنوا و همسو با اهل تشیع عشق و ارادت خود را به خاندان نبوی از طریق حضور در مساجد، مقبره امام زادگان، تکایا، هیات‌های مذهبی وتوزیع نذورات در بین مردم وعزاداران نشان می‌دهند.


کردها، به ویژه در استان کردستان، با آغاز ماه محرم به احترام ایام سوگواری امام حسین (ع)، مجالس شادی را تعطیل مى کنند و در شهر سنندج، مردم شب‌های دهه اول محرم بخصوص عاشورا، به مقبره امام زاده پیر عمر مى روند و تا پاسى از شب با روشن کردن شمع، به دعا و ذکر مى پردازند.


برخى دیگر از کرد‌ها هم در ماه محرم به نذر و توسل به حضرت ابوالفضل (ع) روی می‌آورند.


منابع تاریخى اهل سنت به وضوح این نکته را بیان کرده اند که پیامبر (ص) نخستین فردى بود که از شهادت نوه اش حسین بن على (ع) خبر داد و براى مظلومیت وى اشک ریخت.


کامل گلباغی مسئول دبیر خانه هیات نظارت برکانون‌های فرهنگی مساجد کردستان گفت: اهل سنت ارادت ویژه‌ای به اهل بیت بویژه امام حسین (ع) دارند واین بزرگواران رابه عنوان محور وحدت مسلمانان می‌شناسند.


ماموستا راستی افزود: دین و امنیت کنونی ما مدیون حرکت و نهضت امام حسین (ع) است واگر اباعبدالله قیام نمی‌کرد امروز از اسلام و قرآن هم نشانی وجود نداشت.


ماموستا سید احمد سجادی یکی دیگر از روحانیون اهل سنت استان نیز با تبیین اینکه قیام عاشورا یک فرهنگ و جریان مستمر و سرمشقی دائمی برای امت اسلام است، افزود: آزادگی و مردانگی بزرگترین درس قیام عاشورا است و حرکت در مسیر اهداف والای صاحب عاشورا، مسلمانان را در برابر توطئه‌های دشمنان ایمن می‌کند.


حال از آن جایی که همه بر این نکته وقوف کامل دارند که عشق به آزادگی وحقیقت خواهی امام حسین (ع) ویاران با وفایش مختص سن وسال و دین ومذهب خاصی نیست می‌توان یادآور شد مردم شافعی مذهب کردستان شاید به شیوه اهل تشیع در سوگ سرور وسالارشهیدان عزاداری نمی‌کنند، ولی از درون سوخته دلان مظلومان دشت کربلا هستند.


| شناسه مطلب: 97307




امام حسین اهل سنت



نظرات کاربران