برخی غرق در نعمت می‌شوند خداوند را فراموش می‌کنند

سخنران بعثه مقام معظم رهبری گفت: خداوند برخی از نعمت‌ها را فقط به عده‌ای خاص می‌بخشد و انسان‌ها چون غرق در آن نعمت شدند، قدر آن را نخواهند دانست.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، زائران ایرانی حاضر در کربلای معلا در چهارمین روز ماه محرم الحرام و در رثای شهادت سومین امام شهیدان حضرت سیدالشهدا (ع) در حرم ان حضرت عزاداری و سوگواری کردند.


حجت‌الاسلام شیرازی ارفع بابیان اینکه ایمان و اعتقاد انسان‌ها به خداوند آن‌ها را به سه دسته تقسیم می‌کند، افزود: کسانی که خدا را قبول دارند اما مدیریت او را نمی‌پذیرند. این عده خداوند را سجده می‌کنند ولی عبادتشان مانند عبادت شیطان است.


وی افزود: شیطان نیز خداوند را بسیار سجده کرد، اما از دستور خداوند اطاعت نکرد. برخی دیگر خداوند را قبول دارند و تسلیم او هستند اما تا امری را نفهمند، آن را قبول نخواهند کرد. این در حالی است که فهم انسان در حد کمال نیست و قادر نخواهد بود تا همه امور را درک کند.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: برخی نیز همه امور را به دست خداوند می‌سپارند و تسلیم‌اند. او را دانا و توانای محض می‌دانند و هر چه از سوی خدا دریافت کنند خواهند پذیرفت.


وی یادآور شد: خداوند برخی از نعمت‌ها را فقط به عده‌ای خاص می‌بخشد و انسان‌ها چون غرق در آن نعمت شدند، قدر آن را نخواهند دانست. نعمت وجود امام علی (ع) و شیعه بودن در کشور ما نعمتی است که خاص ما بوده و کمتر کسی از آن بهره‌مند است.


براساس این گزارش، این مراسم از سوی بعثه مقام معظم رهبری و با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمحمد شیرازی ارفع از سخنرانان کشورمان و با مداحی حاج احمد زمانی از مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام در حائر حسینی حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد.


این گزارش حاکی است، این برنامه هر روز صبح ها همراه با اقامه نماز صبح آغاز می شود که قرائت زیارت عاشورا به زبان عربی و سخنرانی و مداحی به زبان فارسی از برنامه های این مراسم است که به صورت مشترک با همکاری عتبه حسینی برگزار می‌شود.


این گزارش می‌افزاید، همچنین برنامه عزاداری و سخنرانی به زبان فارسی ویژه زائران جمهوری اسلامی ایران هر شب پس از نماز مغرب و عشاء در حرم حضرت ابالفضل العباس (ع) در سرداب علقمی برگزار می‌شود که زائران برای شرکت در این مراسم می‌تواند از در شماره 9 حرم مطهر وارد سرداب شوند و از این مراسم معنوی بهره ببرند.


| شناسه مطلب: 97318







نظرات کاربران