پنج صفت که انسان را از یأس و ناامیدی نجات می‌دهد پنج صفت که انسان را از یأس و ناامیدی نجات می‌دهد پنج صفت که انسان را از یأس و ناامیدی نجات می‌دهد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پنج صفت که انسان را از یأس و ناامیدی نجات می‌دهد پنج صفت که انسان را از یأس و ناامیدی نجات می‌دهد پنج صفت که انسان را از یأس و ناامیدی نجات می‌دهد پنج صفت که انسان را از یأس و ناامیدی نجات می‌دهد پنج صفت که انسان را از یأس و ناامیدی نجات می‌دهد

پنج صفت که انسان را از یأس و ناامیدی نجات می‌دهد

سخنران بعثه مقام معظم رهبری گفت: اگر پنج صفت خدا را باور داشته باشیم، هرگز دچار یأس و ناامیدی نمی‌شویم.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، در ششمین روز ماه محرم الحرام، زائران ایرانی در قالب موکب امام رضا (ع) در حرم حضرت سیدالشهدا (ع) در حرم آن حضرت به عزاداری و سوگوای پرداختند.


براساس این گزارش، این مراسم صبح امروز پس از اقامه نماز با قرائت زیارت عاشورا آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام حسین بازقندی (بهجتی) به ایراد سخن پرداخت و سپس مراسم عزاداری و سینه زائران ادامه یافت و عزاداران ایرانی راهی بین الحرمین شدند و در این مکان مقدس به سوگواری و سینه زنی خود ادامه دادند.


حجت‌الاسلام بهجتی در این مراسم در سخنانی گفت: اگر پنج صفت خدا را باور داشته باشیم، هرگز دچار یأس و ناامیدی نمی‌شویم.


وی افزود: اول اینکه باور داشته باشیم آن خدایی که این عالم را آفریده همه نیازهای ما را می‌داند و دانای مطلق است. دوم اینکه خداوند دارای قدرت مطلق است و اگر بخواهد چیزی تفضّل کند، چیزی از او کم نمی‌شود.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: سوم اینکه خداوند توانای بی‌نهایت است و احدی نمی‌تواند خدا را عاجز کند. چهارم اینکه مهربانی خداوند بی‌نهایت است. پنجم اینکه بخشندگی خداوند نیز بی‌نهایت هست؛ پس اگر گاهی حاجتی را به ما نمی‌دهد، نشان می‌دهد که ما را دوست دارد؛ چون بلا در زندگی اولیای الهی خیلی زیاد است.


وی یادآور شد: ما اگر رو به خدا کنیم، خدا را می‌بینیم. همه وقایع عالم زیر نظر خداست و شانس و اتفاق معنی ندارد. وقتی امام حسین (ع) حرکت خود را از مدینه آغاز کردند، فرمودند: رضایت خداوند رضایت ماست. اباعبدالله (ع) در مقابل خداوند تسلیم محض بودند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران