دیدار نماینده بعثه رهبری با تولیت خیمه‌گاه حسینی

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق و مسئول دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق به همراه هیئتی با  تولیت خیمه‌گاه امام حسین (ع)  حاج فاضل ابوداگه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت‌الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق و محسن نظافتی مسئول دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق به همراه هیئتی با  تولیت خیمه‌گاه امام حسین (ع)  حاج فاضل ابودگه دیدار و گفتگو کردند.


حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در این دیدار گفت: از اینکه فرصتی را در اختیار ما قرار دادید و برای برنامه‌ریزی زائران ایرانی همکاری می‌کنید، کمال تشکر و قدردانی را داریم که خوشبختانه همیشه شاهد همکاری بسیار شایسته و مناسب شما بوده‌ایم.


وی افزود: با توجه به افزایش جمعیت زائران ایرانی در دهه اول محرم و همچنین حذف روادید زائران ایرانی در محرم و صفر در تلاش هستیم تا با برنامه‌ریزی شایسته برنامه‌های فرهنگی مطلوبی را برای زائران ایرانی در کربلای معلا برگزار کنیم، از این‌رو به منظور هماهنگی هر چه بیشتر با مسئولان عتبات مقدسه در کربلا جلسات مختلفی را برگزار کرده‌ایم


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق تصریح کرد: خوشبختانه استقبال زائران ایرانی از زیارت اعتاب مقدسه در عراق افزایش یافته است و حذف روادید نیز در افزایش جمعیت تاثیر خوبی داشته است، از این‌رو دشمنان از این استقبال و حضور باشکوه زائران هراسان هستند به همین دلیل به دنبال تفرقه‌افکنی و دو دستگی افتاده‌اند.


وی خاطرنشان کرد: ممکن است گاهی  برخی از تنش‌های جزئی بین بعضی از افراد کشور ایران و عراق رخ دهد  اگرچه بسیار جزئی و کوچک‌است ، اما دشمنان از این فرصت سوء استفاده می‌کنند  باید با هوشیاری کاملا کنترل شود.


حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی یادآور شد: البته ما زائران را توجیه می‌کنیم تا قوانین و مقرارت کشور عراق را رعایت کنند و به آن احترام‌‌ بگذارند؛ بنابراین در جلسات مشترک میان روحانیان، مدیران و مداحان کاروان‌ها این موضوعات را مرتب از آنان می خواهیم که به زائران   تذکر دهند و بر رعایت این قوانین تاکید کنند.


همچنین در این دیدار محسن نظافتی مسئول دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق از همکاری تولیت خیمه گاه امام حسین (ع) به منظور هماهنگی با مسئولان ایرانی برای خدمت رسانی بیشتر به زائران ایرانی تقدیر کرد و نکاتی را یادآور شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران