مواد مخدر یک از موضوعات حساس در عراق است

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، گفت: مواد مخدر یکی از موضوعات بسیار حساس در عراق است و افرادی که قصد سفر به عتبات را دارند از به همراه داشتن هرگونه مواد مخدر پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حسین ذوالفقاری اظهار کرد: زائرانی که قصد سفر به عتبات و همچنین حضور در پیاده روی اربعین را دارند لیست داروهای ممنوعه در کشور عراق را که از رسانه‌ها اعلام شده است مطالعه کنند تا در این کشور با مشکل مواجه نشوند.


وی افزود: تیم‌های پزشکی برای تأمین نیاز دارویی در کشور عراق و مسیر راهپیمایی حضور دارند و نیازی نیست تا زائران داروهایی که لازم ندارند و احتمال می‌دهند در این سفر به آن نیاز پیدا کنند به همراه داشته باشند.


معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: مواد مخدر یکی از موضوعات حساس در عراق است و یکی از جرایمی است که در عراقی‌ها به شدت در مورد آن حساسیت دارند و اگر همراه زائری مواد مخدر هرچند کم پیدا کنند به شدت با آن برخورد می‌کنند، البته این را هم یادآوری کنم که به همراه داشتن مواد مخدر در ایران هم جرم است و اگر از فردی هنگام خروج از کشور مواد مخدر کشف شود از خروج آن فرد از کشور جلوگیری می‌شود.


ذوالفقاری در پایان یادآور شد: آخرین نفری که در اربعین سال گذشته در عراق دستگیر شد چند روز پیش آزاد شد یعنی حدود یک سال در عراق زندانی بوده است به همین منظور مجدد تاکید می‌کنم تمامی زائرانی که قصد سفر به عتبات را چه زمینی و چه هوایی دارند از همراه داشتن اقلام ممنوعه خودداری کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران