جلسه کمیته اعزام و ثبت نام اربعین خراسان جنوبی برگزار شد جلسه کمیته اعزام و ثبت نام اربعین خراسان جنوبی برگزار شد جلسه کمیته اعزام و ثبت نام اربعین خراسان جنوبی برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جلسه کمیته اعزام و ثبت نام اربعین خراسان جنوبی برگزار شد جلسه کمیته اعزام و ثبت نام اربعین خراسان جنوبی برگزار شد جلسه کمیته اعزام و ثبت نام اربعین خراسان جنوبی برگزار شد جلسه کمیته اعزام و ثبت نام اربعین خراسان جنوبی برگزار شد جلسه کمیته اعزام و ثبت نام اربعین خراسان جنوبی برگزار شد

جلسه کمیته اعزام و ثبت نام اربعین خراسان جنوبی برگزار شد

جلسه کمیته اعزام و ثبت نام اربعین خراسان جنوبی ظهر روز گذشته در مح حج و زیارت استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، جلسه هماهنگی کمیته ثبت نام و اعزام ستاد اربعین حسینی (ع)  در محل سالن جلسات مدیریت حج وزیارت خراسان جنوبی تشکیل شد.
در این جلسه که با حضور اعضای کمیته ثبت نام و اعزام ستاد اربعین استان برگزار شد بعد از تلاوت کلام الله مجید، آقای نوفرستی مدیر حج وزیارت خراسان جنوبی درخصوص اقدامات انجام شده و فرایند ثبت نام و اعزام زائرین به اربعین حسینی (ع) گفت: در سال جاری بر اساس تکلیفی که توسط کمیته مرکزی ستاد اربعین کشور تعیین شده وظیفه ثبت نام و اعزام زائرین اربعین به کمیته ثبت نام و اعزام واگذار شده است.


وی افزود:با عنایت به دستورالعمل ستاد اربعین، متقاضیان میبایست با مراجعه مستقیم به سامانه سماح به آدرس http://samah.haj.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند و در همین راستا تعداد 35 دفتر و شرکت خدمات زیارتی در سطح استان بهمراه 6 دفتر موقت در شهرهای آیسک،سه قلعه،دیهوک، عشق آباد، درح و ارسک نیز جهت ثبت نام زائرین در سامانه مذکور آمادگی لازم را خواهند داشت.


مدیر حج و زیارت استان از دستور کار قرار گرفتن طراحی یک نرم افزارموبایلی جهت هدایت افراد و اشیاء گمشده در دستور کار کمیته ثبت نام و اعزام خبر داد.
در ادامه حجت الاسلام مجتبی اوحدی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج وزیارت استان با اشاره به اینکه امسال بدون مراجعه به دفاتر زیارتی امکان ثبت نام متقاضیان از طریق سامانه وجود دارد بیان داشت برای انسجام بخشی گروهها دشواریهایی وجود دارد که میبایست سرگروهها موظف شوند در جلسات آموزشی شرکت کنند تا آمادگی کامل را قبل از رسیدن به مرز و خاک عراق داشته باشند.


وی با توجه به فعالیت گسترده گروهها و فرقه های انحرافی درعراق لزوم آشنایی زائرین با این جریانها را قبل از سفر ضروری دانست.
سپس آقای دبیری مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی و دبیر ستاد اربعین استان ضمن اشاره به پیگیری های صورت گرفته در خصوص تسهیل شرایط سفر زائرین با پیش بینی امکانات رفاهی ،آماده نمودن زیرساختها از دستگاههای فرهنگی خواست در حوزه های اعتقادی زائرین با بصیرت افزایی و آگاهی بخشی و گوشزد نمودن بحث های امنیت در سفر، آمادگی مواجهه با تبلیغات گسترده جریانهای انحرافی در کشور عراق را در زائرین ایجاد نمایند.


 دبیری با توجه به آسیبهای اعتقادی و اجتماعی متوجه زائرین در این سفر به فعالیتهای گسترده جریانات معاندین و اتحرافی... اشاره کرد و افزود: این جریانها ضمن تلاش جهت تاثیرگذاری بر زائرین با اقداماتی نظیر ایجاد موکب و تبلیغات گسترده، با رصد نمودن عملکرد زائرین سعی دارند با هجمه سازی از طریق سایت،خبرگزاریها و شبکه های اجتماعی در راستای تخریب فرهنگ شیعی و جمهوری اسلامی ایران گام بردارند.


وی از زائرین خواست ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و با توجه به مزایای سفر بصورت گروهی و کاروانی در افزایش امنیت، کاهش ترافیک ... خواستند تا با فرهنگ سازی در زائرین، سفر آنان بصورت کاروانی دنبال شود.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران