اسامی مجروحان ایرانی در کربلا اعلام شد/ هیچ فوتی وجود ندارد

مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق، اسامی مجروحان ایرانی در کربلای معلا را اعلام کرد و گفت: در میان جان باختگان هیچ ایرانی تاکنون دیده نشده است.

محسن نظافتی مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، اسامی مجروحان ایرانی در کربلای معلا را اعلام کرد و گفت: در میان جان باختگان هیچ ایرانی تاکنون دیده نشده است.


وی با بیان اینکه تاکنون تنها چهار نفر ایرانی در میان مجروحان دیده شده اند، افزود: علی جمشیدیان از اصفهان، محمدباقر حائری از قم، محمد یوسفی از قم در یکی از بیمارستان های کربلا بستری هستند و همچنین محمد قربان از دیگر زائران ایرانی است که در این حادثه آسیب دیده بود که به صورت سرپایی مداوا شد.


شایان ذکر است، در حادثه ازدحام جمعیت در حرم مطهر امام حسین (ع) تاکنون 17تن جان باختن و 70 تن دیگر تا این لحظه زخمی شده اند.


این حادثه در پی ازدحام جمعیت در جریان برگزاری مراسم مشهور "رکضه طویریج" (دویدن طویریج) که هر سال ظهر عاشورا برای بزرگداشت قیام کربلا برگزار می شود، بوجود آمد و تعدادی از زائران زیر دست و پا ماندند.


گفتنی است، برخی از منابع خبری آمار جان باختگان را 31 نفر و مجروحان را بیش از 100 نفر اعلام می کنند که این آمار هنوز به صورت دقیق از طریق منابع رسمی اعلام نشده است.


| شناسه مطلب: 97386







نظرات کاربران