عاشورای حسینی در کربلای معلا/ گزارش تصویری(2)

براساس اعلام منابع رسمی عراقی، حدود چهار میلیون زائر از کشورهای مختلف در روز عاشورا برای عزاداری در کربلای معلا حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، امروز دهم محرم الحرام و روز عاشورا، میلیون ها زائر از نقاط مختلف عراق و کشورهای همسایه برای عرض تسلیت و سوگواری در این روز بزرگ به کربلای معلا آمدند و به عزاداری و سوگواری پرداختند.


امروز کربلای معلا غوغا بود، شور و شعور عاشقان اهل بیت علیهم السلام به خاندان مطهرشان موج می زد، در گوشه گوشه شهر حضور عزاداران و سوگواران بسیار محسوس بود و نیروهای امنیتی نیز برای تامین امنیت زائران حضور فعالی داشتند.


با توجه به سنت دیرینه مردم عراق برای برپایی مراسم روز عاشورا و برگزاری موکب بزرگ طویریج در کربلا، زائران ایرانی امروز به صورت رسمی برنامه عزاداری نداشتند و تنها در مراسم عزادران عراقی شرکت می کردند.


خیابان های منتهی به حرم مطهر سیدالشهدا مملو از جمعیت بود و رفت و آمد در اطراف حرم به کندی انجام می گرفت، حرم های مطهر امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) از چند روز پیش با فرش های قرمز برای استقبال از عزاداران عراقی مفروش شده بودند.


| شناسه مطلب: 97396




کربلای معلا عاشورا



نظرات کاربران