سخنران بعثه در کربلا: عزت نفس مایه آزادگی و والایی همت است سخنران بعثه در کربلا: عزت نفس مایه آزادگی و والایی همت است سخنران بعثه در کربلا: عزت نفس مایه آزادگی و والایی همت است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سخنران بعثه در کربلا: عزت نفس مایه آزادگی و والایی همت است سخنران بعثه در کربلا: عزت نفس مایه آزادگی و والایی همت است سخنران بعثه در کربلا: عزت نفس مایه آزادگی و والایی همت است سخنران بعثه در کربلا: عزت نفس مایه آزادگی و والایی همت است سخنران بعثه در کربلا: عزت نفس مایه آزادگی و والایی همت است

سخنران بعثه در کربلا: عزت نفس مایه آزادگی و والایی همت است

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلا گفت: عزت‌مندان هرگز به ذلت و بندگی دیگران تن نمی‌دهند و سرمایه شرافت و آزادگی خود را با هیچ قیمتی معامله نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت‌الاسلام سید محمود شیرازی ارفع، 21 شهریور ماه 1398 برابر با سیزدهم محرم الحرام در جمع زائران ایرانی در حرم اباعبدالله الحسین (علیه السلام) سخنرانی کرد و گفت: عزت نفس، علاوه بر اینکه یکی از بزرگ‌ترین فضیلت‌های اخلاقی است، می‌تواند ضامن اجرای دیگر صفات پسندیده در محیط خانواده و اجتماع نیز به شمار آید.
وی افزود: عزت نفس، یکی از پایه‌های اساسی شخصیت آدمی و باعث نیل انسان به افتخار و سربلندی است. عزت نفس مایه آزادگی و والایی همت است. عزت‌مندان هرگز به ذلت و بندگی دیگران تن نمی‌دهند و سرمایه شرافت و آزادگی خود را با هیچ قیمتی معامله نمی‌کنند.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلا تصریح کرد: عزت نفس از طرفی برای تمام افراد یکی از بزرگ‌ترین فضیلت‌های اخلاقی است و از طرف دیگر، محرک آدمی در اجرای دیگر برنامه‌های اخلاقی تلقی می‌شود.


وی یادآور شد: شرافت نفس افزون بر آن که خود از نظر فردی صفتی نیکوست، می‌تواند ضامن اجرای دیگر صفات پسندیده در محیط خانواده و اجتماع نیز به شمار آید.


حجت‌الاسلام شیرازی ارفع خاطرنشان کرد: اگر انسان‌ها به ویژه جوانان بتوانند این تمایل والای فطری را همواره در درون خود زنده و حاکم نگه دارند و رفتار وگفتار خویش را با آن هماهنگ سازند، توانسته‌اند اساس نیک بختی انسانی خود را برای تمام دوران عمر پایه‌گذاری کنند. 


گفتنی است، در پایان این مراسم مجید سمنانی از مداحان اعزامی بعثه مقام معظم رهبری به مرثیه سرایی و سینه زنی پرداخت.


 




نظرات کاربران