نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت:

«الحسین یجمعنا» شعار محوری پیاده روی عظیم اربعین امسال است

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به ویژگی‌های شعار اربعین 98 با عنوان «الحسین یجمعنا»، گفت: الهام و حیات بخش بودن،فراگیر و شایسته و هدفمند بودن، توجه به ارزش‌ها و همچنین واقعی بودن از جمله ویژگی‌های مثبت هر شعار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از پوستر و لوگوی شعار اربعین ۹۸ در سالن همایش‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم، گفت: پیاده روی اربعین میراث ایثارگری‌های پیروان مخلص و عاشق راه اباعبدالله الحسین (ع) است که سر و دست خود را در این مسیر دادند و اگر آن اخلاص ها نبود، امروز پیاده روی عظیم اربعین ادامه نمی یافت.


وی با بیان اینکه اگر واقعیت کربلا برای هر انسانی با هر عقیده‌ای بیان شود، در این مسیر گام برخواهد داشت، یادآور شد: حضور افراد اهل کتاب  در راهپیمایی عظیم اربعین نشان از عمق اثرگذاری قیام خالصانه اباعبدالله(ع) است.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، استفاده از زبان هنر برای معرفی ابعاد و پیام عظیم اربعین را بسیار ضروری دانست و تاکید کرد: پیام عاشورا و قیام اباعبدالله(ع) بسیار اثرگذار است و رسانه‌ها پیام مظلومیت سیدالشهدا را به گوش دنیا برسانند.


وی، با بیان اینکه اسلام آئینی برای نجات بشریت است، افزود: با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و زبان هنر باید برای گسترش و معرفی فرهنگ و پیام سیدالشهدا(ع) به مردم دنیا به عنوان پیشرانی برای ظهور امام زمان(عج) اقدام کرد و از ظرفیت عظیم پیاده‌روی اربعین در این زمینه بهره برد.


سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه شعار اربعین سال گذشته «حب الحسین یجمعنا» بود، اضافه کرد: شعار امسال با عنوان «الحسین یجمعنا» انتخاب شده که نسبت به شعار سال گذشته خلاصه‌تر شده است.


وی با تاکید بر اینکه پیامبران الهی در طول تاریخ دارای شعار واحد بودند، افزود: اطاعت از خدا و تمسک به قرآن از شعارهایی است که اسلام بر آنها تاکید کرده است. پیامبر اکرم (ص) برای هر جنگی متناسب با آن شعاری الهی و آسمانی انتخاب کردند و این سنت نبوی مورد تاکید و توجه اهل بیت(ع) بوده است.


حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به ویژگی‌های شعار اربعین 98، ادامه داد: الهام و حیات بخش بودن،فراگیر و شایسته و هدفمند بودن، توجه به ارزش‌ها و همچنین واقعی بودن از جمله ویژگی‌های مثبت هر شعار است.


گفتنی است، در این آئین از پوستر، شعار و لوگوی اربعین حسینی رونمایی و شعار «الحسین یجمعنا» و رنگ قرمز برای مراسم اربعین امسال انتخاب شد.


 این پوستر توسط  یکی از هنرمندان قمی طراحی شده است.


تقدیر از خانواده طلبه شهید مدافع حرم محمد صادق صادقی‌زاده بخش دیگری از این مراسم بود.




نظرات کاربران