اعلام شرط سنی برای ورود ناوگان اتوبوس‌رانی به عراق در ایام اربعین اعلام شرط سنی برای ورود ناوگان اتوبوس‌رانی به عراق در ایام اربعین اعلام شرط سنی برای ورود ناوگان اتوبوس‌رانی به عراق در ایام اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعلام شرط سنی برای ورود ناوگان اتوبوس‌رانی به عراق در ایام اربعین اعلام شرط سنی برای ورود ناوگان اتوبوس‌رانی به عراق در ایام اربعین اعلام شرط سنی برای ورود ناوگان اتوبوس‌رانی به عراق در ایام اربعین اعلام شرط سنی برای ورود ناوگان اتوبوس‌رانی به عراق در ایام اربعین اعلام شرط سنی برای ورود ناوگان اتوبوس‌رانی به عراق در ایام اربعین

اعلام شرط سنی برای ورود ناوگان اتوبوس‌رانی به عراق در ایام اربعین

رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافری کشور گفت: امسال فقط اتوبوس‌های با عمر ۵ سال اجازه تردد در عراق را برای انتقال مسافران اربعین دارند.

احمد رضا عامری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: بر اساس تصمیم سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای حداکثر سن ناوگان ایرانی برای سفر برون مرزی یکسره، پنج سال در نظر گرفته شده است.


وی گفت: سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای این شرط را هم گذاشته است که این ناوگان باید حداقل ۶ سفر سرویس بین‌المللی در طول یکسال گذشته داشته باشد.


وی ادامه داد: در گذشته در این ایام شرط سنی اتوبوس ها را هفت ساله و در برخی سال‌ها در ایام اربعین بیشتر هم اعلام می کردند؛ اما امسال با این هدف که از ترافیک مسیر برگشت کم کنند محدودیت سنی ۵ سال را قرار داده اند.


عامری ادامه داد: هر سال این نگرانی وجود دارد اتوبوس هایی که به عراق می روند نتوانند به موقع بازگردند و مشکل جابجایی زائران در داخل کشور به وجود بیاید. بنابراین با تصمیم جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  ارائه سرویس  به مرزهای خروجی محدودیت سنی ندارد اما  فقط اتوبوس های با عمر ۵ سال می‌توانند با ورود به عراق زائران را به نجف و کربلا برسانند.


رییس اتحادیه تعاونی های مسافری کشور گفت: ناوگانی که مسافران را از استان‌های مختلف به مرزها می رسانند مشمول این قانون نمی‌شوند این شرط برای اتوبوس هایی است که  وارد خاک عراق می‌شوند.


وی ادامه داد: میانگین عمر ناوگان شرکت های مسافری حدود ۱۱ سال است و تعداد اتوبوس های با عمر ۵ سال زیاد نیست و ممکن است این شرط چالش جدیدی برای اربعین امسال باشد.


عامری با پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی تردد زائران اربعین حسینی امسال، گفت: اربعین سال گذشته بیش از یک ‌میلیون زائر از مرزهای چذابه و شلمچه به کشور عراق سفر کردند.


سازمان راهداری چند روز پیش شرایط و ضوابط حمل یکسره زایران از مبدا شهرهای مختلف به کشور عراق از سوی شرکت‌های مسافربری فعال در خطوط برون‌مرزی را اعلام کرد.


به گزارش ایرنا سازمان راهداری مرز مجاز برای ورود و خروج اتوبوس‌های ایرانی و عراقی را  مرز چذابه اعلام و در عین حال تاکید کرد که در ایام اربعین شرکت‌هایی مجاز به سفر برون مرزی از مرز چذابه  هستند که قبلاً با شرکت‌های عراقی قرارداد حمل و نقل منظم مسافر داشته باشند.




نظرات کاربران