اتحاد بین ملت ایران وعراق توطئه دشمنان را خنثی می‌کند

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به اهمیت وحدت و همدلی و مقابله با نقشه‌های شوم دشمنان،  اظهار کرد: امروز هیچ چیزی مهمتر از اتحاد و همدلی نیست، زیرا این اتحاد توطئه دشمنان را از بین می‌برد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت‌الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی در جلسه روحانیان و مداحان کاروان‌ها ضمن تاکید بر لزوم‌  رعایت سیاست‌های  بعثه مقام معظم رهبری خواستار تعامل هر چه بیشتر با ملت عراق شد.


وی گفت: همه زائران میهمانان اهل‌بیت در  عراق هستند، ولی گاهی  به سبب عدم آشنایی با زبان یکدیگر و برخی از تفاوت های  فرهنگی ممکن است، بعضی مسائل جزئی بوجود آید که هر دو طرف باید کریمانه از آن بگذرند و اجاره ندهند دشمنان از آن  به نادرستی استفاده کنند.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به اهمیت وحدت و همدلی و مقابله با نقشه‌های شوم دشمنان،  اظهار کرد: امروز هیچ چیزی مهمتر از اتحاد و همدلی نیست، زیرا این اتحاد توطئه دشمنان را از بین می‌برد.


وی در ادامه به اهمیت و جایگاه زیارت اباعبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و از روحانیان و مداحان خواست که زائران را به این مهم بیشتر توجه دهند و با اشاره به حدیثی اسم اعظم الهی را دارای 73 حرف خواند که 72 حرف آن به پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین داده شده است.


حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی خاطرنشان کرد: تمام اسامی که  در قرآن و ادعیه در خصوص این موضوع آمده است، همه اسم الاسم  است، انسان کامل و ائمه معصومین از مصادیق  اسم اعظم خداوندند.


وی با اشاره به داستان « آصف بن برخیا»وزیر حضرت سلیمان گفت: او یک حرف از اسم اعظم را دارا بود که در قرآن کریم بدان اشاره شده و فرموده «عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْکِتَابِ»، وتوانست در یک چشم بهم زدن تخت بلقیس را نزد حضرت سلیمان حاضر کند؛  اما امیرمومنان علی (ع)  با توجه به آیه «عِنْدَهُ أُمُّ الْکِتابِ»علم تمام کتاب  نزد آن حضرت است.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاه به لزوم سیر و سلوک اخلاقی انسان به مراتب آن اشاره کرد، گفت: هر انسانی باید از مقام محاسبه شروع و سپس مواخذه و مراقبه و مشارطه نماید و این چهار مرتبه اگر در درون انسان صورت پذیرد رفتارش را تصحیح می‌کند و بدون شک به مقامات عالیه نائل می گردد.


وی با اشاره به مقام تخلیه و تهویه  یادآور شد: ما باید درون خود را از همه آلودگی‌ها پاک و به صفات حمیدیه آراسته کنیم تا آیینه دل ما با صفا شود و نور الهی در آن بتابد.


حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، رمز موفقیت را در مجاهدت، تلاش و اخلاص دانست و گفت: هر کس در راه خدا صادقانه و مخلصانه تلاش کند مورد عنایت و هدایت حضرت حق تعالی قرار می‌گیرد.


وی سلوک اخلاقی را نیاز جامعه دانست و افزود: بیشتر مشکلات جامعه کمبود سلوک اخلاقی است که اگر جامعه از نظر اخلاقی تقویت شود به یقین بسیاری از ناهنجاری ها رخ بر می بندد.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران