آیت‌الله مکارم شیرازی: از ظرفیت‌های فرهنگی عاشورا غفلت نشود آیت‌الله مکارم شیرازی: از ظرفیت‌های فرهنگی عاشورا غفلت نشود آیت‌الله مکارم شیرازی: از ظرفیت‌های فرهنگی عاشورا غفلت نشود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت‌الله مکارم شیرازی: از ظرفیت‌های فرهنگی عاشورا غفلت نشود آیت‌الله مکارم شیرازی: از ظرفیت‌های فرهنگی عاشورا غفلت نشود آیت‌الله مکارم شیرازی: از ظرفیت‌های فرهنگی عاشورا غفلت نشود آیت‌الله مکارم شیرازی: از ظرفیت‌های فرهنگی عاشورا غفلت نشود آیت‌الله مکارم شیرازی: از ظرفیت‌های فرهنگی عاشورا غفلت نشود

آیت‌الله مکارم شیرازی: از ظرفیت‌های فرهنگی عاشورا غفلت نشود

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: عاشورا و اربعین در سراسر جهان گسترش خوبی پیدا کرده است، اما از جنبه‌های فرهنگی آن نباید غفلت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا رمضانی رئیس جدید مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و هیات همراه، گفت: در عرصه فرهنگی عاشورا نیاز به کار و برنامه‌ریزی بیشتر احساس می‌شود و این مجمع می‌تواند در این عرصه اتاق فکری را تشکیل و جنبه‌های فرهنگی اربعین و عاشورا را مورد توجه قرار دهد.


وی در ادامه خطاب به رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت گفت: شما بحمدالله با این عرصه آشنا هستید و به‌ خوبی به لوازم و اقتضائات آن واقفید، امیدواریم بتوانید در این مسئولیت منشا خیر باشید، ما نیز برای موفقیت شما دعا می‌کنیم.


این مرجع تقلید؛ همگرایی، همدلی و اتحاد مسلمانان به‌ ویژه پیروان مکتب اهل‌بیت (ع) را امری مهم برشمرد و افزود: در شرایطی که دشمن همه تلاش خود را برای به هم زدن وحدت مسلمانان و اختلاف‌افکنی بین شیعیان و اهل سنت به کار گرفته است، در کنار هم بودن مسلمانان و پیروان اهل‌بیت(ع) تاثیر زیادی دارد.


آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: شما در این عرصه تجارب خوبی دارید، ضمن این‌که از این تجارب حتما استفاده می‌کنید، اما به این مقدار بسنده نکنید و با تشکیل اتاق فکری طرح‌های ابتکاری داشته باشید.


وی اضافه کرد: خوشبختانه شیعه سرمایه‌های ارزشمندی همچون عاشورا، اربعین، غدیر و امثال این‌ها را دارد، روی این سرمایه‌ها می‌توان تکیه کرد و همه ظرفیت‌ها را برای اتحاد و همگرایی بیشتر مسلمانان و به‌ویژه پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) بسیج کرد.


او در پایان، اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و اقدام‌های مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) را به مسئولان این مجمع توصیه و برای آنان در تداوم این مسیر آرزوی توفیق کرد.




نظرات کاربران