دشمنان به دنبال تفرقه افکنی میان مردم ایران و عراق هستند

در جمع روحانیان و مداحان اعزامی به عتبات عالیات تاکید شد تا زائران را در خصوص تفرقه افکنی دشمنان میان ملت ایران و عراق هوشیار کنند تا در دام توطئه دشمنان قرار نگیرند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت‌الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی در جمع روحانیون و مداحان اعزامی عتبات عالیات به کربلای معلا با استناد حدیثی دین شناسی و تفقه در دین راه را بزرگترین کمال خواند و با اشاره به حدیث دیگری سه چیر را باعث بالندگی در کمال انسان دانست.


وی افزود: دین شناسی و صبر در مقابل مشکلات و مدیریت اقتصادی در زندگی، موجب بالندگی، کمال و سعادت در زندگی دنیا و آخرت می شود.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، دین را برنامه زندگی هر فردی خواند و اظهار کرد: قرآن کتاب زندگی است و دین مجموعه بایدها و نبایدها است که موجب رستگاری انسان می گردد.


وی همچنین برخی مشکلات فرهنگی جهان را دین‌گریزی و بی‌توجهی به قوانین الهی برشمرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، صبر و شکیبایی را رمز موفقیت در زندگی انسان‌ها دانست و گفت: صبوری یکی از صفات خداوند است که از بندگان خواسته شده در مقابل مصائب و مشکلات صبور باشند تا بتوانند در مسیر دینداری حرکت کنند.


وی در بخش دیگری از سخنان از روحانیان خواست با توجه به نقشه های شوم دشمنان برای ایجاد تفرقه میان دولت ایران و عراق، خواستار رفتار هوشیارنه همگان شد و گفت: دشمنان به دنبال تفرقه میان مردم ایران و عراق هستند، که باید با اتحاد میان دو ملت این توطئه را خنثی کرد.




نظرات کاربران