پیش بینی حضور حدود هشتاد هزار کرمانی درمراسم اربعین

پیش بینی میشود حدود هشتاد هزار نفر از استان کرمان امسال در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنند.

به گزارش خبرنگارپایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام حسین سازندگی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان در دومین جلسه کارگروه بانوان اربعین این استان گفت: پیش بینی میشود حدود هشتاد هزار نفر از این استان امسال درمراسم پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنند.


وی با استناد به آیه «اطیعواالله و اطیعواالرسول...» راز ماندگاری کربلا را اطاعت از خدا و رسول و اولیالامر دانست و خاطرنشان کرد: رمز و راز ماندگاری در اطاعت از خدا و رسول و ائمه اطهار است؛ آنها که اطاعت از خدا کردند نتیجه آن به خود فرد بازگشت و اگر اطاعت نکردند ضرر آن به خودشان رسیده است.                                                                             


حجت الاسلام سازندگی با بیان اینکه بیش از هزار سال از واقعه عاشورا گذشته ولی همچنان شور حسینی در دلها زنده است، افزود: همانطور که رسول اکرم (ص) فرمودند: «شهادت امام حسین حرارتی در قلبها ایجاد می کند که تا قیامت سرد نمی شود».


درادامه این نشست خانم فاطمه السادات حسینی مسئول کارگروه بانوان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان کرمان با بیان اینکه سال گذشته علاوه بر برنامه ریزی، کمیته هایی در این کارگروه تشکیل و برنامه های خوبی اجرا شد؛ اظهار داشت: در کار برای اهل بیت اخلاص و صداقت بیشتر است و امیدواریم امسال نیز عظمت و شکوه راهپیمایی اربعین را شاهد باشیم. 


وی ادامه داد: حضور باشکوه بانوان کرمانی هر ساله در اربعین مشاهده می شود و نیاز است کمیته های مربوطه بیشتر کار کنند.                                                                                                              .


 




نظرات کاربران