۷۰هزار زائر اربعین در صحن حضرت زهرا (س) اسکان داده می‌شوند ۷۰هزار زائر اربعین در صحن حضرت زهرا (س) اسکان داده می‌شوند ۷۰هزار زائر اربعین در صحن حضرت زهرا (س) اسکان داده می‌شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
۷۰هزار زائر اربعین در صحن حضرت زهرا (س) اسکان داده می‌شوند ۷۰هزار زائر اربعین در صحن حضرت زهرا (س) اسکان داده می‌شوند ۷۰هزار زائر اربعین در صحن حضرت زهرا (س) اسکان داده می‌شوند ۷۰هزار زائر اربعین در صحن حضرت زهرا (س) اسکان داده می‌شوند ۷۰هزار زائر اربعین در صحن حضرت زهرا (س) اسکان داده می‌شوند

۷۰هزار زائر اربعین در صحن حضرت زهرا (س) اسکان داده می‌شوند

صحن حضرت زهرا (س) در حرم علوی امسال با ظرفیتی بالغ بر ۷۰ هزارنفر پذیرای زائران اربعین حسینی است و علاوه بر اسکان، تغذیه زائران نیز پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی برنامه‌ریزی‌ها به منظور پذیرایی از زائران حسینی در عراق در حال انجام است.

با‌توجه‌ به اینکه مبدأ زائران حسینی نجف اشرف است‌و عاشقان اهل بیت (ع) از این شهر مقدس به سمت کربلا مشرف می‌شوند، علاوه بر موکب‌های مختلف و منازل مردم نجف اشرف، در صحن حضرت زهرا (س) حرم علوی مقدمات پذیرایی از زائران مهیا می‌شود.

صحن حضرت زهرا (س) که هم‌اکنون تکمیل شده و نازک‌کاری آن در حال انجام است، یکی از محل‌های استقرار زائران حسینی به شمار می‌رود که در چند سال اخیر با وجود تکمیل نبودن پذیرای بسیاری از زائران بوده است.

البته امسال با تکمیل بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) و تجهیز آن به سیستم گرمایشی و سرمایشی، زائران در این صحن به مساحت ۱۰۰ هزار مترمربع اسکان داده می‌شوند.

یوسف افضلی معاون دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به آمادگی صحن حضرت زهرا (س) برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی اظهار داشت: امسال فضایی بالغ بر ۱۰۰ هزار متر برای اسکان زائران اربعین در صحن حضرت زهرا (س) پیش‌بینی شده است که زائران با حضور در این صحن می‌توانند پشت حرم امیرالمؤمنین (ع) اسکان یافته و‌گنبد حرم علوی را نیز از طبقه دوم آن مشاهده کنند.



وی از تجهیز صحن حضرت زهرا (س) برای استراحت زائران خبر داد و گفت: علاوه بر مفروش کردن و همچنین سیستم سرمایشی و گرمایشی، پتوهایی برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است.

افضلی با بیان اینکه امسال صحن حضرت زهرا (س) حرم علوی برای اسکان ۷۰ هزار نفر از زائران اربعین آماده می‌شود، خاطرنشان کرد: در بخش‌های مختلف این صحن امکان اسکان برای بیش از ۷۰ هزار نفر در ایام اربعین دیده شده که به منظور تأمین تغذیه آن‌ها نیز موکب‌هایی در اطراف حرم جانمایی شده است.


 


به گزارش فارس، صحن حضرت زهرا (س) به دست مهندسان توانمند کشورمان طراحی و احداث شده است و به زودی این صحن به طور کامل تکمیل و افتتاح خواهد شد.


| شناسه مطلب: 97473




اربعین



نظرات کاربران