برنامه های تبلیغی اربعین حسینی در خراسان شمالی اعلام شد

در راستای تسهیل روند اعزام مبلغان، قاریان و مداحان به موکب‌های اربعین خراسان شمالی، برنامه‌ریزی‌های لازم در کارگروه تبلیغ، نماز و قرآن استان صورت گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام بابا محمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در نشست اعضای کارگروه تبلیغ، نماز و قرآن کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان خراسان شمالی که صبح امروز در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد ، اظهار کرد: ترویج و بسط فرهنگ و معارف اهل‌بیت (ع)، نهضت امام حسین (ع) و جهانی‌سازی فرهنگ عاشورا و اربعین حسینی و تحقق رهنمودها و آرمان‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در تعالی و پاسداشت نهضت عاشورا و فرهنگ اربعین ازجمله اهدافی است در ستاد اربعین حسینی موردنظر واقع شده است.
وی در ادامه افزود: همایش جهانی اربعین حسینی در زمینهٔ تعالی معنوی فردی و اجتماعی جامعه اسلامی و تقویت ایمان، تعمیق معرفت دینی، افزایش بصیرت و التزام عملی به ارزش‌های اسلامی نقش بسیار مؤثری دارد و در این راستا می‌توان با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برنامه‌ریزی‌شده در موکب‌های اربعین این اهداف را به‌خوبی دنبال کرد.
مسئول کارگروه تبلیغ ، نماز و قرآن کمیته فرهنگی آموزشی اربعین خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در همایش جهانی اربعین حسینی قابل مشاهده و دیدنی است، مسئله وحدت و اتحاد مسلمانان و همگرایی مذهبی جوامع اسلامی است و بر همین اساس کمیته فرهنگی اربعین تلاش می‌کند تا گفتمان مقاومت اسلامی و بیداری اسلامی در سراسر جهان طنین‌انداز شود.
وی تصریح کرد: هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی در زمینهٔ ارتقای فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی، آموزشی و پژوهشی و پاسخگویی مناسب به انتظارات زائران حسینی از مواردی بود که امروز در کارگروه تبلیغ، نماز و قرآن ستاد اربعین حسینی بررسی شد و انشاء الله در ایام همایش اربعین حسینی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بسیار خوبی در موکب‌های خراسان شمالی برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام ایزانلو تأکید کرد: شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و شاعران آیینی استان خراسان شمالی در حال برنامه‌ریزی و ترغیب مخاطبان برای اعزام حداکثری عموم مردم به همایش اربعین حسینی هستند و به حول و قوه الهی امسال شاهد حضور چشمگیر مردم خراسان شمالی در همایش جهانی اربعین حسینی در نجف اشرف و کربلای معلا خواهیم بود.


در ادامه این جلسه کاظمی جانشین کمیته فرهنگی آموزشی استان در خصوص اهداف و برنامه های کمیته فرهنگی آموزشی اربعین به خصوص کارگروه تبلیغ ، نماز و قرآن مطالبی را بیان کرد.


در پایان سایر اعضا حاضر در جلسه در خصوص اهداف کارگروه پیشنهادهای ارائه دادند.




نظرات کاربران