جوان پرتغالی در حرم مطهر رضوی به اسلام مشرف شد

یک جوان پرتغالی با حضور در دفتر مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی به دین اسلام مشرف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، جوزف مانوئل آیس تازه مسلمان پرتغالی با اشاره به چگونگی اسلام آوردن خود اظهار کرد: در یک خانواده یهودی به دنیا آمده‌ام که پدرم زمینه آشنایی من با دین اسلام را فراهم آورد؛ او انسان عاقل و فهیمی است که برای آشنایی با سایر ادیان تحقیقات بسیاری انجام داده تا بیشتر نسبت به دین و خدا آشنا شود.


وی افزود: از آنجایی که دین مسیحیت نتوانست پاسخگوی سوالات بنیادی من باشد، به تبعیت از پدرم راجع به ادیان مختلف مطالعه بسیار انجام داده و تلاش کردم تا نسبت به سایر ادیان و انتخاب بهترین دین شناخت پیدا کنم.
مانوئل آیس با بیان اینکه تنها اسلام پاسخ‌های قانع‌کننده و روشن برایش داشته است، ادامه داد: باید اعتراف کنم که ابتدای راه هستم و در این مسیر قرار گرفتم تا حقایق این دین را با مطالعه و شناخت کشف کنم و از همسر آینده‌ام که یک مسلمان است وظایف و تکالیف شرعی را بیاموزم.
این جوان تازه مسلمان گفت: یکی از اصول زندگی در غرب احترام به عقاید یکدیگر است و مردم در انتخاب دین آزادند و به اینکه شخص چه عقیده و مذهبی دارد اهمیت نمی‌دهند، من نیز به عنوان یک مسلمان حق دارم از عقاید خودم پیروی کنم.
وی افزود: اولین باری است که به حرم مطهر امام هشتم(ع) مشرف می‌شوم و تنها توصیفی که می‌توانم از این مکان مقدس داشته باشم محیط گرم و صمیمی و سرشار از معنویت آن است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران