نمایشگاه ماکت بازسازی شده واقعه عاشورا در بین‌الحرمین برپا می‌شود

مدیر مجتمع مهدیون کرج از برپایی نمایشگاه ماکت بازسازی شده واقعه عاشورا در بین‌الحرمین خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفت بخشی و شناخت زائران نسبت به وقایع عاشورا است.

محمود شفیق در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از برگزاری نمایشگاه ماکت بازسازی شده واقعه عاشورا در بین‌الحرمین به همت مجتمع مهدیون کرج خبر داد و گفت: این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی و هنری از طرف ایران در کربلای معلا برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه این نمایشگاه کل وقایع قبل، بعد و روز عاشورا را به صورت هنری و تجسمی در قالب نقاشی و ماکت به نمایش می‌گذارد، افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفت بخشی و شناخت زائران نسبت به وقایع عاشورا است.


مدیر مجتمع مهدیون کرج با تاکید بر اینکه متاسفانه بسیاری از افراد شناختی از وقایع بعد و قبل عاشورا ندارند، خاطرنشان کرد: این کار در طول 100متر در بین‌الحرمین ورودی باب‌شهدا با موافقت تولیت حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) برپا می‌شود.


وی با اشاره به اینکه این مجموعه نمایشگاهی از 22 تا 29 محرم  برابر با 31 شهریور تا 7 مهرماه برگزار می شود، تصریح کرد: مطالب این نمایشگاه به  صورت فارسی، عربی، اردو و انگلیسی ترجمه شده است.


شفیق با بیان اینکه در این نمایشگاه صحنه روز عاشورا با تمام اتفاقات رخ داده نظیر صحنه آرایش جنگی سپاه و تمام اتفاقات مرتبط با اهل بیت(ع) به منصه ظهور گذاشته می‌شود، عنوان کرد: 1000 مترمربع مساحت ماکت واقعه روز عاشورا است که در این ماکت از  آدمک،  اسب و شتر و لوازم مربوط به صحنه جنگ  استفاده شده است.


وی با بیان اینکه وقایع بعد از عاشورا در قالب 40 تابلو نقاشی توسط 15 نفر از خواهران هنرمند مجموعه درمدت دوماه ترسیم شده است، اظهار کرد: نمایشگاه ماکت بازسازی شده واقعه عاشورا به عنوان کامل‌ترین ماکت‌بازسازی شده در کشور است.


مدیر مجتمع مهدیون کرج با اشاره به اینکه کتاب وقایع عاشورا به زبان عربی چاپ شده است، افزود: تمام تابلوهای نقاشی در این کتاب به نمایش گذاشته شده است.


| شناسه مطلب: 97523







نظرات کاربران