اربعین نمایشگاه مهر ورزی، ایثار و فداکاری است اربعین نمایشگاه مهر ورزی، ایثار و فداکاری است اربعین نمایشگاه مهر ورزی، ایثار و فداکاری است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اربعین نمایشگاه مهر ورزی، ایثار و فداکاری است اربعین نمایشگاه مهر ورزی، ایثار و فداکاری است اربعین نمایشگاه مهر ورزی، ایثار و فداکاری است اربعین نمایشگاه مهر ورزی، ایثار و فداکاری است اربعین نمایشگاه مهر ورزی، ایثار و فداکاری است

اربعین نمایشگاه مهر ورزی، ایثار و فداکاری است

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اربعین را نمایشگاه مهر ورزی، ایثار و فداکاری دانست و بر لزوم ارتقای معنویت در این سفر با یاد امام زمان(عج) تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه در چهارمین همایش هیأت های فعال در عرصه اربعین با بیان این که در خانه اهل بیت(ع) بابی است که انسان با آن امتحان می‌ شود، ابراز داشت: مردم زمان اهل بیت(ع) به گونه های مختلف امتحان شدند، ما نیز در اربعین در حال امتحان شدن هستیم.


وی با اشاره به این که اربعین علاوه بر شوق، خوف هم دارد، گفت: ما خوف این را داریم که نکند نتوانیم شکر آن را به جا بیاوریم و حق امام حسین(ع) را ادا نکنیم به همین دلیل باید تلاش کنیم زیارت اربعین با حضور بانیان خیر ارزان تمام شود تا زیارت امام حسین(ع) با گستره بیشتری انجام شود.


استاد حوزه علمیه قم افزود: قرض گرفتن برای زیارت امام حسین(ع) نیز موجب برکت در مال و اموال می‌ شود و یکی از اقدامات شایسته این است که کنار مرز دولتی ها از مردم به هیچ عنوانی حتی بیمه پول نگیرند.


وی با اشاره به این که پزشکان خوب و متعهدی هستند که به مداوای بیماران اقدام می‌ کنند، بیان داشت: باید تصویر این پزشکان و پرستارانی که داوطلبانه با عشق خودشان در این مسیر خدمت می‌ کنند منتشر شود.


حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: حتی المقدور هرکس می‌ خواهد به زیارت اربعین برود اگر کاروانی برود بهتر است چون این گونه سفر کردن برکات زیادی دارد از جمله روابط صمیمانه تر شده و ایثار و فداکاری ها نمود بیشتری پیدا می‌ کند.


وی عنوان کرد: درک این مسأله دشوار است که هیأتی حسینی باشد و کاروانی به سمت کربلا نبرد و ثانیا هیأت ها نیاز دارند برای اثر بخشی و قوام افرادشان را دور هم جمع کنند و به سفر بروند و چه سفری بهتر از این سفر که با هم پیوندهای بهتری پیدا کنند.


تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با تأکید بر لزوم ارتقای کیفیت زیارت اربعین خاطرنشان کرد: ارتقای کیفیت زیارت به صمیمی تر شدن روابط و خدمات با محبتی است که وجود دارد و باید همین مسأله توسعه پیدا کند؛ هر کس در این سفر حاضر می‌ شود با خودش و خدای خود عهد کند که مهربان تر شود، به دیگران کمک کند، اخلاق خود را اصلاح کرده و بدی دیگران را ببخشد.


وی اضافه کرد: اربعین تنها زیارت اباعبدالله الحسین(ع) نیست، بلکه ما باید اربعین را در کنار زیارت امام حسین(ع)، همسنگ سفر خدمت قرار بدهیم که در این صورت صداقت خود را به آقا نشان داده و هیچ کدام از این ها از نظر خدا و اهل بیت(ع) پنهان نمی ماند.


حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان گفت: چرا یک سفر زیارتی در کلام رهبر معظم انقلاب مقدمه تمدن نوین اسلامی شده است؟ این به دلیل همان ایثاری است که شما موکب داران به زائران می‌ کنید، ایام عرفه و عاشورا هم کربلا شلوغ می‌ شود ولی این بساط در غیر اربعین وجود ندارد بنابراین بالارفتن معرفت و معنویت این سفر در گرو همین عامل کلیدی است.


وی با اشاره به این که مناجات با امام زمان(عج) و خواندن دعای فرج نیز نقش گسترده ای در ایجاد معنویت دارد، گفت: تمنای ظهور و ارتباط با حضرت ولی عصر(عج) جایی بهتر از کربلا و مسیر راهپیمایی وجود ندارد و چه خوبکه شما قرار است مسیر خود را از مسجد سهله آغاز کنید.


گفتنی است دومین گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و چهارمین همایش هیأت های فعال در عرصه اربعین روز جمعه در مسجد مقدس جمکران به کار خود پایان داد.


| شناسه مطلب: 97531




اربعین



نظرات کاربران